کد خبر 4388
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ با رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل و افت ۷۵۶ واحدی شاخص فلزات

پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ با رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل و افت ۷۵۶ واحدی شاخص فلزات

امروز عرضه و تقاضا در بازار سرمایه تقریبا در تعادل بود و در نهایت شاخص بورس با ثبت ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۶۹ واحد به کار خود در اردیبهشت ۱۴۰۲ پایان داد. اما بر خلاف رشد شاخص کل، شاخص فلزات اساسی با افت ۷۵۶ واحدی روبه رو شده و در پله یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، بورس امروز همانطور که انتظار می‌رفت ابتدا به دلیل عرضه‌های روز گذشته با برتری قدرت فروشندگان کار خود را آغاز کرد و شاهد عقب‌نشینی نماگرهای بازار بودیم اما به مرور تقاضا توانست بخشی از این کاهش را جبران کند و شاخص‌های بورس تهران نیز با برگشت به سمت بالا در وضعیت متعادلی قرار گرفتند طوریکه در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۰۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان در بیش از ۸۰۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

در کل امروز ابتدا با تقاضای خوبی روبه‌رو شد و از صف‌های فروش روز گذشته خبری نبود و عرضه و تقاضا در بازار تقریبا در تعادل بود و در نهایت  و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۷۸۴ واحدی با ثبت شاخص ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۶۹ واحد به کار خود در اردیبهشت ۱۴۰۲ پایان داد.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۸ میلیارد سهام در قالب ۸۲۶ هزار معامله و به ارزش ۹ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند. همچنین ارزش روز بازار به بیش از ۸ میلیون و ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.

در این روز به ترتیب نمادهای وبملت، فارس، شبندر، شستا و حکشتی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل تقویت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای کگل، نوری، شپدیس و تاصیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه فلزات اساسی بود، اما با این وجود بر خلاف رشد شاخص کل، شاخص فلزات اساسی با افت ۷۵۶ واحدی روبه رو شده و در پله یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۷۹ واحد قرار گرفت.

پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ با رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل و افت ۷۵۶ واحدی شاخص فلزات

امروز لایحه برنامه هفتم توسعه منتشر شد و در این لایحه بر جایگاه حقوق سهام داران خرد تاکید شده است. اهالی بازار سرمایه در حال بررسی این لایحه بر بازار سرمایه هستند و به نظر می‌رسد این لایحه تاثیری خوبی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =