کد خبر 4433
۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار آهن‌آلات همراه با نوسان قیمت تیرآهن

بازار آهن‌آلات همراه با نوسان قیمت تیرآهن

قیمت انواع مختلف تیرآهن از جمله تیرآهن هاش، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و نیز تیرآهن معمولی در بخش شاخه‌فروشی در چند کارخانه افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشته و در بخش شاخه‌فروشی ذوب‌آهن اصفهان نیز ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ۳۰ الی ۵۷۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در کانال ۵۲ هزار تومان نوسان کرد و در نهایت تا ساعت ۱۶ به ۵۲۴۵۰ تومان رسید. در بازار آهن نیز قیمت محصولات فولادی در اکثر مبادی فروش یا بدون تغییر یا با افزایش همراه شد.

بررسی عوامل تاضیرگذار بر قیمت آهن‌آلات در این روزها نشان می‌دهد علاوه‌بر فاکتور کمبود انرژی، موارد دیگری نیز وجود دارد که اگر مجموع آنها با هم همسو شوند ممکن است در خرداد ماه موج افزایشی پیش‌رو داشته باشیم. احتمال افزایش نرخ ارز، احتمال افزایش نرخ جهانی فولاد و نرخ محصولات صادراتی ایران و کاهش تولید در پی قطعی برق فولادسازان و نیز افزایش ۳۰ درصد کرایه حمل آهن الات فاکتورهای بالقوه‌ای است که ممکن است افزایش قیمت اهن را در پی داشته باشد.

طبق گزارش‌های معاملات روز گذشته از بازارآهن نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومان و نرخ آن در بنگاه ۱۰۰ الی ۲۷۰ هزار تومان افزایش داشته است.

امروز قیمت انواع مختلف تیرآهن از جمله تیرآهن هاش، قیمت تیرآهن لانه زنبوری و نیز تیرآهن معمولی در بخش شاخه‌فروشی در چند کارخانه افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشت اما تیراهن فایکو، کوثر اهواز، و کرمانشاه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند.

همچنین نرخ این محصول در بخش شاخه‌فروشی ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ۳۰ الی ۵۷۰ هزار تومان افزایش در بقیه سایزها را نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته نشان می‌دهد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۵۲۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۶۱۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۷۱۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۸۸۵۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۹۷۴۰۰۰۰     تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۱۱۵۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۱۲۴۲۰۰۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۱۵۶۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۴    ⬅️   ۴۳۴۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای سایز ۱۶    ⬅️   ۵۲۲۰۰۰۰  تومان

همچنین در بخش کیلو فروشی این محصول نیز قیمت‌ها در سایزهای مختلف به صورت بارگیری از کارخانه ذوب آهن اصفهان ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها و ۴۰۰ الی ۱۲۵۰ تومان افزایش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را نشان می‌دهد که قیمت انواع سازهای آن به شرح زیر است:

تیرآهن سایز ۱۴      ⬅️    ۳۳۴۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۶      ⬅️    ۳۱۸۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۱۸      ⬅️    ۳۱۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۰      ⬅️    ۳۲۶۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۲      ⬅️    ۳۱۶۵۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۴      ⬅️    ۳۰۳۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۲۷      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
تیرآهن سایز ۳۰      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =