کد خبر 4548
۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

میلگرد بدون تغییر قیمت محسوس در بازار

میلگرد بدون تغییر قیمت محسوس در بازار

قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود و چند کارخانه هم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند البته در چند مورد نیزافزایش قیمت جزئی در حد ۱۰۰ تومان دیده شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز نرخ دلار همچنان در کانال ۵۱ هزار تومان در نوسان بوده و در نهایت تا ساعت ۱۴ به ۱۵ هزار و ۶۸۰ تومان در حال معامله است. بازار آهن نیز مانند روز گذشته با نوسانات جزئی کاهشی و بدون تغییر قیمت در اکثر کالاها همراه است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که سفر سلطان عمان به ایران باعث ثبات نسبی دلار شده که بیشترین تاثیر را نیز این فاکتور در تغییرات قیمتی محصولات آهنی و فولادی دارد.

در این شرایط، دولت حساب زیادی در صادرات غیرنفتی و همچنین فولاد باز کرده و قصد دارد بازارهای صادراتی خود را توسعه دهد. البته چین با افزایش صادرات خود به خاورمیانه نگذاشته فولاد ایران، روسیه و ترکیه رشد داشته باشد اما این وضعیت تداوم نخواهد داشت و نهایتا تا یک ماه آینده بازار خود را اصلاح می‌کند.

از طرف دیگر با مشخص شدن اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه، کم کم بازارهای اقتصادی این کشور به ویژه بازار فولاد از وضعیت رکود شدیدی که به دلیل عدم اطمینان فعالان بازار درباره سیاست‌ها پیش آمده بود، خارج خواهند شد و به زودی آثار رونق این بازارها در منطقه و به ویژه ایران بیشتر نمایان خواهد شد.

به هر حال شرایط حاکم بر بازار در این روزها با ثبات نسبی قیمت‌ها همراه است طوری که دیروز در بازار آهن‌آلات نرخ اکثر کارخانجات میلگرد بدون تغییر و اکثر مقاطع فولادی کاهش یافت. همچنین در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه و بنگاه با کاهش همراه بود.

امروز نیز قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت همراه بود و چند کارخانه هم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند البته در چند مورد از جمله میلگرد بافق یزد، میلگرد قائم و میلگرد البرز غرب افزایش قیمت جزئی در حد ۱۰۰ تومان دیده شد. نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان نیز به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان، ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته ثبت کرد.

میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۲۶۵۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان      
میلگرد سایز ۳۲        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان   

همچنین امروز در عرضه شمش بورس کالا نیز استقبال خوبی برقرار بود و و این محصول به نرخ پایه ۲۰ هزار و ۴۳۳ تومان معامله شد. در این میان قیمت فروش شمش فولاد خوزستان نیز در عرضه‌های امروز به ۲۲ میلیون تومان در تن رسید تا با توجه به اختلاف ۱۱ درصدی قیمت شمش و میلگرد، در هفته جاری میلگرد در کانال ۲۴ هزار تومانی در بازار عرضه شود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =