کد خبر 4588
۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

آرامش قبل از طوفان در بازار میلگرد

آرامش قبل از طوفان در بازار میلگرد

اما امروز برندهای مختلف میلگرد، روز آرامی را سپری می‌کند. تمامی سایزهای میلگرد با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی قیمت در اکثر مبادی فروش مواجه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار همچنان در کانال ۵۱ هزار تومان نوسان دارد که تبعیت از آن که مهم‌ترین فاکتور مؤثر بر قیمت آهن‌آلات در بازار آهن است نرخ محصولات این بازار از جمله میلگرد نیز شرایط پایداری در هفته‌های اخیر داشته و به جز چند مورد جزئی افزایش ۱۰۰ تومانی، اکثر مبادی فروش با کاهش نیز همراه هستند.

در مجموع قیمت میلگرد بر اساس میزان عرضه و تقاضا دستخوش تغییر می‌شود. گاهی اوقات به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه میزان تولید کارخانه‌ها کاهش پیدا می‌کند. این موضوع، سبب افزایش نرخ محصولات فولادی می‌شود. البته موارد دیگری نیز در این نوسانات سهیم هستند. قیمت سوخت و حمل و نقل هم تاثیر مستقیمی در نوسان نرخ تمام شده محصولات کارخانه‌های مختلف دارد. 

با نگاهی به بازار میلگرد، در معاملات دیروز ‌تنها میلگرد ابهر افزایش قیمت جزئی داشته و میلگرد آجدار سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸ ابهر شاخه ۱۲ متری استاندارد A۳، امروز با قیمت هر کیلوگرم ۲۴.۱۷۰ تومان به فروش رسید. این قیمت نشان از افزایش ۰.۸ درصدی آن می‌دهد.

اما امروز برندهای مختلف میلگرد، روز آرامی را سپری می‌کند. تمامی سایزهای میلگرد میانه با کاهش ۰.۴ درصدی قیمت مواجه شده‌اند. در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته را نشان می‌دهد که لیست قیمتی آن به شرح زیر است:

میلگرد سایز ۱۲        ⬅️           ۳۰۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۴        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۶        ⬅️           ۳۰۱۰۰   تومان
میلگرد سایز ۱۸        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
میلگرد سایز ۲۰        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان   
میلگرد سایز ۲۲        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان       
میلگرد سایز ۲۵        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان  
میلگرد سایز ۲۸        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان

با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر اعمال سیاست‌های اقتصادی دولت برای طرح همسان‌سازی قیمت‌ها و تک نرخی شدن دلار، احتمال افزایش نرخ دلار در آینده ای نزدیک پیش‌بینی می‌شود که این امر می‌تواند بهای محصولات فولادی مثل میلگردها را افزایش دهد. هر چند با اعمال محدودیت برق صنایع از اواخر خرداد و اجرای برنامه‌های وزارت نیرو، به نظر می‌رسد این شرایط کاهشی در قیمت مقاطع فولادی خیلی پایدار نبوده و شرع شوک افزایشی به بازار در تابستان خواهد بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =