کد خبر 4614
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

مصوبه جدید سازمان بورس برای انعقاد قرارداد بازارگردان‌ها

مصوبه جدید سازمان بورس برای انعقاد قرارداد بازارگردان‌ها

انعقاد قرارداد صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی با "سایر اشخاص" برای خرید و نگهداری اوراق با درآمد ثابت با مصوبه جدید سازمان بورس امکان‌پذیر شد.

به گزارش آهن‌نیوز؛ علی اکبر ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، مصوبه امکان انعقاد قرارداد توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی با "سایر اشخاص" در خصوص خرید و نگهداری اوراق بهادار با درآمد ثابت را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، طبق بند ۵ صورت جلسه ۲۸ فروردین هیات مدیره سازمان بورس، انعقاد قرارداد توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی و بازارگردانی با "سایر اشخاص" به منظور خرید و نگهداری اوراق بهادار با درآمد ثابت و پرداخت مبلغی از منابع صندوق جهت خرید و نگهداری اوراق بهادار با درآمد ثابت موضوع قرارداد به عنوان هزینه بازارگردانی امکان پذیر است.

بنابراین مفاد اساسنامه و امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی به شرح زیر اصلاح شود:

الف. افزودن یک بند به شرح زیر به ماده ۴۳ اساسنامه (هزینه‌های صندوق)

"پرداخت مبلغی از منابع صندوق جهت خرید و نگهداری اوراق بهادار موضوع قرارداد خرید و نگهداری اوراق بهادار با درآمد ثابت به عنوان هزینه بازارگردانی"

ب. افزودن یک بند به شرح زیر به بخش ۹-۳ امیدنامه (هزینه‌های سرمایه‌گذاری در صندوق)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی در صورت تمایل می‌توانند مجمع تغییر اساسنامه و امیدنامه را طبق مقررات برگزار و صورتجلسات مربوطه را جهت دریافت تاییدیه به این سازمان ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 4614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =