کد خبر 463
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فاکتورهای شناخت انواع میلگرد ایران

میلگرد از جمله مقاطعی است که در بازار داخلی و خارجی با تنوع بالایی تولید می‌شود. شناخت برترین میلگردها می‌تواند به دریافت نتیجه بهتر در زمان ساخت و ساز کمک کند

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، استانداردها و کیفیت به کار رفته در ساخت میلگرد، می‌توانند در قیمت‌گذاری آن‌ها نقش داشته باشند. در این مطلب تصمیم داریم با بهترین نوع میلگرد در بازار ایران آشنا شده و ویژگی‌های کیفی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین نوع میلگرد در بازار ایران

برای شناسایی بهترین نوع میلگرد در بازار ایران باید با انواع آن آشنا باشیم. میلگردها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. میلگرد ساده و میلگرد آجدار. هر یک از انواع این قطعات نیز از نظر ویژگی‌ها و مشخصات فیزیکی به انواع دیگری دسته‌بندی می‌شوند. قطر، وزن، کیفیت میلگرد و... از عوامل ایجاد تنوع در میلگردها هستند. هر مهندس ساختمانی بسته به شرایط کاری خود باید بهترین نوع میلگرد را انتخاب کند. بنابراین در هنگام خرید میلگرد ضروری است که با انواع آن آشنا باشیم. علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، برند تولیدکننده محصول نیز در کیفیت قطعات تولید شده تاثیر زیادی دارد.

قطعا میلگردهای تهیه‌شده در کارخانجات معتبر و باسابقه از سطح کیفی بهتری برخوردار هستند. برای اینکه بتوان با بهترین نوع میلگرد در بازار ایران آشنا شد، باید هریک از انواع آن را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال ویژگی‌های بهترین نوع میلگرد ساده با نوع آجدار کمی متفاوت است. بنابراین برای روشن‌تر شدن این موضوع در بخش‌های بعدی به صورت ویژه با هرکدام از این دو نوع میلگرد و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • بهترین میلگرد ساده

به طور کل نمی‌توان یک نوع میلگرد را به عنوان بهترین میلگرد ایران معرفی کرد. در واقع سطح کیفی میلگردها براساس دسته‌بندی آن‌ها تعیین می‌شود. از همین رو در این بخش می‌خواهیم به طور خاص با بهترین میلگرد ساده آشنا شویم و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. زمانی که معماران ساختمان تصمیم دارند مقاومت کششی بتن را افزایش دهند از میلگرد ساده استفاده می‌کنند.

برای اینکه بتوانید در بین میلگردهای عرضه‌شده، بهترین میلگرد ساده را تشخیص دهید می‌بایست به موارد زیر دقت کنید:

  • شرکت سازنده میلگرد

مهم‌ترین مورد در زمینه تشخیص کیفیت میلگرد، آشنایی با شرکت تولیدکننده آن است. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. به طور مثال در این قسمت می‌توانیم به شرکت تولیدکننده ذوب آهن اصفهان اشاره کنیم که انواعی از بهترین میلگرد ایران توسط این مجموعه روانه بازار می‌شوند.

  • استانداردهای به کار رفته در ساخت میلگرد

میلگردها از کاربردی‌ترین قطعات در دنیا هستند. بنابراین برای عرضه این کالا به بازار جهانی استانداردهایی در نظر گرفته شده است. بهترین نوع میلگرد در بازار ایران، برترین استانداردهای تعریف شده در دنیا را داشته و در هنگام خرید و فروش تمامی مجوزها و استانداردهای آن در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

  • ویژگی‌های مکانیکی میلگرد

بهترین نوع میلگرد در بازار ایران، از مقاومت کششی و مقاومت تسلیم قابل‌قبولی برخوردار است (مقاومت کششی میلگرد ساده چیزی در حدود ۳۶۰ نیوتن بر میلی‌متر مربع و مقاومت تسلیم آن ۲۴۰ نیوتن بر متر مربع است).

  • وزن میلگرد

وزن میلگردها را براساس هر متر آن و در واحد کیلوگرم تعیین می‌کنند. برای این پارامتر نیز جداول استانداردی وجود دارد که می‌توانید در هنگام خرید به آن‌ها رجوع کنید.

بهترین میلگرد آجدار

میلگردهای آجدار نیز به دلیل مقاومت و استحکامی که دارند، جزء پرمصرف‌ترین انواع میلگرد در بازار ایران هستند. این قطعات نیز از نظر کیفی رتبه‌بندی‌های مختلفی دارند. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم نمی‌توان با ارائه مشخصاتی دقیق اینطور ادعا کرد که دسته‌ای از میلگردها جزء بهترین و دسته‌ای دیگر جزء محصولات نامرغوب بازار هستند. البته که میلگردهای تولیدشده در هر شرکتی از نظر سطح کیفی و مقاومت کششی متفاوت از یکدیگرند، اما باید به این نکته مهم دقت داشته باشید که شرایط هر ساختمان متفاوت از دیگری است و از این رو ممکن است بهترین میلگرد موردنیاز جهت ساخت یک ساختمان، برای دیگر ساختمان‌ها مناسب نباشد.

شرایط اقلیمی و آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی ساختمان و... از عواملی هستند که می‌بایست براساس آن‌ها، اقدام به انتخاب میلگرد کرد. پس برای شناخت بهترین نوع میلگرد در بازار ایران، بهتر است در گام نخست نیاز و کاربری خود را شفاف‌سازی کرده و سپس موارد زیر را در هنگام خرید مورد بررسی قرار داد.

  • برند تولیدکننده میلگرد
  • متریال به کار رفته در میلگرد و سطح کیفی آن‌ها
  • ابعاد، اندازه‌ها و قطر میلگرد
  • قابلیت انعطاف‌پذیری و فرم‌پذیری میلگرد
  • خواص جوش‌پذیری میلگرد و...

از جمله شرکت‌های تولیدکننده میلگرد در بازار ایران که از اعتبار و سابقه کافی برخوردار هستند می‌توان به شرکت ذوب آهن اصفهان، فولاد کویر کاشان، فولاد خراسان، فولاد میانه، فولاد بافق یزد، فولاد روهینا و... اشاره کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =