کد خبر 4649
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

سرمای اقتصادی در چین به نفع تولیدکنندگان شد

سرمای اقتصادی در چین به نفع تولیدکنندگان شد

به گفته یک فرد مطلع، چین مشوق‌های مالیاتی جدیدی را برای شرکت‌های تولیدی پیشرفته در نظر گرفته است، زیرا پکن به دنبال تقویت اقتصاد و تشویق نوآوری بیشتر در فناوری برای مقابله با رقابت ایالات‌متحده است.

به گزارش آهن نیوز؛ این فرد که نخواست نامش فاش شود، گفت: این سیاست مالیاتی می‌تواند صدها میلیارد یوآن برای تولیدکنندگان پیشرفته صرفه‌جویی کند البته این طرح هنوز تصویب نشده و ممکن است تغییراتی داشته باشد.

جهش اقتصادی چین پس از کووید در حال کاهش است و آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات و سرمایه‌گذاری ضعیف شده است و بیکاری جوانان به رکورد بالایی رسیده است.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور این کشور در نشستی که اوایل ماه جاری برگزار شد، از سیستم صنعتی مدرن به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی اقتصادی چین یاد کرد و این انتظارات را برانگیخت که پکن اقداماتی مانند یارانه‌ها را برای تولیدکنندگان در نظر گیرد.

همچنین‌ اقدامات هدفمندتری مانند مشوق‌های مالیاتی را برای افزایش اعتماد کسب‌وکار اعمال کردند.

دولت چین پیش از این معافیت‌های مالیاتی در سال جاری را ۸/ ۱ تریلیون یوآن (۲/ ۳۴۴ میلیارد دلار سنگاپور) اعلام کرده بود که از رکورد ۲/ ۴ تریلیون یوآن در سال گذشته کاهش یافته است، زیرا اقتصاد به تدریج بهبود می‌یابد. ارائه افزایش مشوق‌های مالیاتی نشان می‌دهد که مقامات ممکن است بیشتر نگران چشم‌انداز باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 4649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =