کد خبر 470
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

آینده صادرات محصولات فولادی در هاله‌ای از ابهام

آینده صادرات محصولات فولادی در هاله‌ای از ابهام

توجه دولت به امر صادرات کشور بسیار ناچیز و محدود است، به همین جهت تولیدکنندگان نمی‌توانند چشم‌انداز روشنی داشته و برای صادرات محصولات خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، زیرفروشی فولاد روسیه و کاهش قیمت محصولات فولادی به از دست رفتن بازارهای هدف صادرات ایران در یکی دو ماه اخیر منجر شد، تصویب عوارض صادراتی نیز به کاهش صادرات محصولات ایرانی و از دست رفتن بیش از پیش بازار هدف دامن زد به طوری که صادرات ایران تقریبا به صفر رسید.

در همین زمینه حسین بختیاری معاون فروش فولاد خراسان اظهار کرد: با وجود تولید مازاد بر مصرف داخلی، همچنین با توجه به سهل‌الوصول بودن بازارهای هدف صادرات ایران با توجه به موقعیت کشور و بالا بودن کیفت محصولات فولادی، می‌توان این بازار را مجدداً به دست آورد.

وی در ادامه بیان کرد: کسب دوباره بازارهای صادراتی ضروری می‌کند و تداوم تولید و حیات صنایع فولادی برای کشور ضروری است.

این فعال صنعتی افزود: توجه دولت به امر صادرات کشور بسیار ناچیز و محدود است، به همین جهت تولیدکنندگان نمی‌توانند چشم‌انداز روشنی داشته و برای صادرات محصولات خود برنامه‌ریزی کنند.

همچنین از آنجایی که مجوز صادرات ۲ ماه یکبار تمدید می‌شود، به همین دلیل تولیدکننده نمی‌داند آیا سری بعد هم مشمول این شرایط می‌شود و مجوز دریافت می‌کند یا خیر.

معاون فروش فولاد خراسان در خاتمه گفت: کشور ایران از دو نظر دارای امتیازات خوبی برای صادرات است، یکی موقعیت جغرافیایی خاص آن و امکان دسترسی سریع و آسان به کشورهای اطراف و همچنین تولید محصولات فولادی با کیفیت، می‌تواند دوباره بازارهای هدف خود را بازگرداند اگرچه برای این کار ممکن است با مشکلاتی نیز مواجه شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =