کد خبر 4800
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

روند بازار آهن و فولاد در هفته سوم خرداد

روند بازار آهن و فولاد در هفته سوم خرداد

در طول هفته جاری با توجه به تعطیلات میان هفته بازار آهن نیز همراه با روند کاهشی ارز جو با ثبات و پایداری داشت و به جز میلگرد که پس از تعطیلات یک خیز نرمی برداشته است باقی مقاطع فولادی و آهن در اکثر مبادی بدون تغییر قیمت بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر آهن‌نیوز، در طول هفته جاری با توجه به تعطیلات میان هفته بازار آهن نیز همراه با روند کاهشی ارز جو با ثبات و پایداری داشت و به جز میلگرد که پس از تعطیلات یک خیز نرمی برداشته است باقی مقاطع فولادی و آهن در اکثر مبادی بدون تغییر قیمت بودند.

بازار ارز هم در طول هفته همراه با روند کاهشی بین کانال ۵۱ و ۵۰ هزار تومان در نوسان بود، که اواخر ساعات دیروز به کانال ۴۹ تومان افت کرده و هم اکنون هر دلار در بازار آزاد ۴۹ هزار و ۵۵۰ تومان در حال معامله است.

در عرضه‌های دیروز به لطف افزایش قیمت پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا و محدودیت عرضه از طرف بسیاری از کارخانجات قیمت کمی بالا رفت بسیاری از کارخانه‌ها شروع به فروش کالا با اعتبار اسنادی نموده‌اند و همین امر بر روند بازار در هفته آینده اثر می‌گذارد.

قیمت تیرآهن در طول هفته تقریباً ثابت ماند. ذوب آهن با بدقولی‌های خود باعث رنجیدن اکثر مشتریان شده است و کالاهایی را که در بورس کالا فروخته با تاخیر روبرو شده است معلوم نیست با قطعی برق تکلیف تعهدات ذوب آهن به کجا خواهد کشید.  

در بازار آهن دیروز نیز نرخ اکثر کارخانجات میلگرد بدون تغییر و اکثر مقاطع فولادی کاهش یافت. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد در کارخانه و بنگاه بدون تغییر اعلام شده و تیرآهن موجود در انبارها نیز بدون تغییر و تیرآهن بارگیری از کارخانه 100 کاهش داشت. 

بالا بودن قیمت‌های بازار داخلی در مقایسه با قیمت‌های صادراتی، افت شدید تقاضای مصرفی و سرمایه‌ای از عمده‌ترین علل انباشت محصولات فولادی در انبارها است.

قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه روز شنبه ۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود که تا روز چهارشنبه به ۳۵ هزار و ۱۰۰ رسید.

ورق گرم از اول هفته روند نزولی را شروع کرد ولی با مقاومت عرضه کننده‌ها از روز سه شنبه قیمت تعدیل شد.

 ورق اکسین روند تقریبا با ثباتی داشت دو قرارداد بزرگ به اکسین پیشنهاد شده است که احتمالا در قیمت‌های آن تاثیر خواهد گذاشت.

 به علت کاهش قیمت بعضی سایزها بخصوص ضخامت‌های ۵۰/۰ و ۶۰/۰ معدل قیمت ورق روغنی نزولی بود.

 ورق گالوانیزه بازار باثباتی داشت و تغییری در قیمت‌های آن دیده نشد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =