کد خبر 4902
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت میلگرد، واقعی یا روانی!

کاهش قیمت میلگرد، واقعی یا روانی!

هرچند کاهش نرخ دلار برای عامه جامعه مطلوب است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان کاهشی قیمت میلگرد برخلاف سیگنال افزایشی شمش در بورس کالا هم‌خوانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار با تداوم کاهش نسبت به روز گذشته حتی به کانال ۴۶ تومان نزول کرد اما با یک صعود مجدد هم اکنون با نرخ ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان در حال معامله است. محصولات فولادی نیز با نوسانات قیمت کاهشی و ثبات همراه شدند.

هرچند کاهش نرخ دلار برای عامه جامعه مطلوب است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان قیمت، آسیب‌هایی را به بنگاه‌های تولیدی وارد می‌کند و تامین سرمایه آنها را سخت خواهد کرد؛ به این صورت که در شرایط تورمی، بانک‌ها علاقه‌ای به اعطای تسهیلات ندارند و اگر هم یک بنگاه اقتصادی بتواند وامی دریافت کند، آنقدر شرایط بازگشت وام برای این بنگاه سخت می‌شود که عطایش را به لقایش می‌بخشد.

فولادی‌ها، اکنون دقیقا در همین نقطه قرار دارند و اگر گفته شود که ادامه این روند منجر به ورشکستگی برخی بنگاه‌های تولیدی خواهد شد، بیراه نیست.

علاوه بر این، تامین انرژی، چالش دیگر فولادی‌هاست و دولت برخلاف سال گذشته، هنوز نتوانسته نظر فولادی‌ها را به خود جلب کند.

در معاملات دیروز بازار آهن نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد با ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش همراه بود. قیمت میلگرد با وزن استاندارد عمدتا حول ۲۵۵۰۰ تا ۲۷۵۰۰ تومان معامله شد و نرخ متوسط آن نیز ۲۶۴۰۰ تومان اعلام شد که از اواخر هفته گذشته تا امروز کاهش ۲۶۰ تومانی داشته است. به عنوان نمونه قیمت میلگرد میانه سایز ۱۴ با کمی کاهش حدود ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد.

امروز نیز این روند نزولی ادامه داشته و تعداد بیشتری از مبادی فروش نرخ‌های اعلامی خود را بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان کاهش دادند. در این میان نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش در اکثر سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به همراه داشت و به نرخ‌های زیر برای سایزهای مختلف تعیین شد:

۱۲        ⬅️           ۳۱۱۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان       
۲۵        ⬅️           ۲۶۶۰۰   تومان  
۲۸        ⬅️           ۲۶۷۰۰   تومان

انتهای پبام/ ف

@EA_CustomerService

 ☎️ ۰۳۱-۳۴۰۴۵

🆔@esfahanahan_co

کد خبر 4902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =