کد خبر 5071
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار میلگرد در روند سینوسی

بازار میلگرد در روند سینوسی

امروز نیز با شروع روز قیمت‌های اعلامی میلگرد با ثبات و کاهش ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومانی شروع شد اما برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد میانه و آذر فولاد امین با ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی افزایش، نرخ اعلامی برای سایز ۱۲ و ۱۶ را ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار با یک کاهش جزئی ۰/۲۱ درصدی به قیمت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان در حال معامله است.

از جمله عوامل مؤثر روی بازار در این روزها اول مساله نرخ ارز است، روند هفته گذشته نشان داد دولت محدوده ۵۰ هزار تومان را برای نرخ هر دلار نگه داشته است ولی مساله این است که با حجم پول چاپ شده دولت تا کی می‌تواند این نرخ را ثابت نگهدارد.

دوم مساله حامل‌های انرژی است، ۱۰ سال است که دولت در بخش انرژی سرمایه‌گذاری نکرده و قیمت را هم بالا نبرده است. این مشکل در بخش گاز هم هست. سرمایه‌گذاری در این دو بخش نیازمند تغییر قیمت انرژی است. این در حالی است که با افزایش قیمت انرژی مشکل کسری بودجه دولت نیز تا حدودی حل می‌شود. 

به هرحال این‌روزها جوی آرام و ثابت همراه با کمبود تقاضا بر بازار آهن‌آلات حاکم است. در بازار دیروز قیمت روز میلگرد در اغلب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد ولی در یک هفته اخیر حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است، گفتنی است کف قیمت میلگرد در همان کانال ۲۵۵۰۰ تا ۲۶ هزار تومان حفظ شد و قیمت میانگین این محصول حدود ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان برآورد شد.

امروز نیز با شروع روز قیمت‌های اعلامی میلگرد با ثبات و کاهش ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومانی در برخی شرکت‌ها شروع شد اما در ادامه روز برخی شرکت‌ها از جمله میلگرد میانه و آذر فولاد امین به ترتیب افزایش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشته و نرخ اعلامی برای سایز ۱۲ و ۱۶ را ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کردند. در این میان نرخ اعلامی برای میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته و به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۹۹۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۴۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان       
۲۵        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان  
۲۸        ⬅️           ۲۶۳۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =