کد خبر 5091
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

۴۲ درصد اقتصاد کردستان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است

۴۲ درصد اقتصاد کردستان وابسته به حوزه صنعت، معدن و تجارت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان در دست مجموعه صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش آهن نیوز؛ بختیار خلیقی اظهار داشت: توسعه صادرات صنایع‌محور به جد مدنظر است و با توجه به فلسفه وجودی وزارت صنعت، معدن و تجارت که همان تولید صادرات‌محور است ورود کرده‌ایم.

وی افزود: واحدهای تولیدی باید با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نگاهی به کشورهای هدف داشته باشند و بازار صادرات خود را به دست بیاورند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه توسعه بازار صادرات‌محور هم در اشتغال و هم در بحث اقتصاد استان تاثیرگذار است، بیان کرد: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌های همه جانبه شاهد تحقق این امر در استان باشیم.

خلیقی با بیان اینکه استان از لحاظ اقتصادی بسیار توانمند است و در حال حاضر ۴۲ و نیم درصد اقتصاد استان در دست مجموعه صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: کردستان جدای از مرزی‌بودن و همچنین بحث کشاورزی، در بحث معدن و صنایع معدنی نیز حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به این مطلب که مساحت استان ۲۹ هزار کیلومترمربع است و دو درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در کردستان ۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی داریم و با دارابودن منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی بانه توانسته‌ایم در زمینه صنعت، معدن و تجارت استان گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه مجموعه صمت در زمینه دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال اهداف و برنامه‌ریزی‌های خاص دارد، گفت: برای تولید هم گام‌های جدی برداشته‌ شده چرا که علاوه بر رشد اقتصادی و کاهش تورم، آرامش‌ اجتماعی به دنبال دارد.

خلیقی گفت: در حال حاضر در استان کردستان ۹۹۶ واحد صنعتی داریم که ۱۶۵ واحد آن غیرفعال و ۶۵۸ واحد فعال است و بقیه به صورت نیمه‌فعال فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی همچنین در حوزه معادن نیز ۳۵۵ واحد معدنی داریم که ۲۰۲ واحد آن فعال و ۷ واحد در حال تجهیز و بقیه هم غیرفعال است.

مدیرکل صمت کردستان افزود: در سطح استان ۸۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی وجود دارد که نسبت به امر خدمات به مردم استان فعالیت دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 5091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =