کد خبر 5156
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

۷۵ درصد میلگرد بورسی مشتری نداشت/ ناودانی حذف شد

۷۵ درصد میلگرد بورسی مشتری نداشت/ ناودانی حذف شد

در پایان معاملات امروز بورس کالا با حذف کامل محصول ناودانی و بخش زیادی از نبشی و میلگرد که ۷۰/۱ درصد مقدار عرضه شده بود حجمی معادل ۷۳ هزار و ۴۱۴ تن معامله شد که برای این مقدار نیز استقبال چشمگیری در بازار وجود نداشته و فقط ۴۹ هزار و ۱۴۰ تن تقاضا موجود بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۵۱ هزار ۶۲۰ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در پایان معاملات با حذف کامل محصول ناودانی و بخش زیادی از نبشی و میلگرد که در مجموع منجر به ریزش ۷۰/۱ درصد مقدار عرضه شده حجمی معادل ۷۳ هزار و ۴۱۴ تن معامله شد که برای این مقدار نیز استقبال چشمگیری در بازار وجود نداشته و فقط ۴۹ هزار و ۱۴۰ تن تقاضا موجود بود.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با ریزش ۴/۸ درصدی به مقدار ۱۴ هزار و ۹۳۴ تن بود با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۳۵۱ تومان معامله شد، که تغییر محسوسی نسبت به قیمت عرضه نداشت.

اما در بازار امروز برای میلگرد ریزش بالایی به مقدار ۷۵/۵ درصد وجود داشت که در نهایت ۴۷ هزار و ۲۷۰ تن با نرخ ۲۲ هزار و ۶۱۹ تومان معامله شد، البته با وجود کاهش قیمت همچنان تقاضا برای این محصول پایین بوده و برای این مقدار معامله شده نیز با وجود ریزش بالا نسبت به مقدار عرضه شده فقط ۳۴ هزار و ۷۶۵ تن تقاضا وجود داشت. در واقع معاملات میلگرد، امروز با قیمت میانگین موزون ۲۲۷۲۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۴۷۷۰ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، کاهش ۹۵۱ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۴.۰۱ درصدی داشته است.

ناودانی با ۲ هزار و ۶۷۵ تن و مبلغ ۲۵ هزار و ۶۹۷ تومان به علت نبود تقاضا از تابلوی معاملات حذف شد.

نبشی نیز با وجود افزایش حجم ۴۱۹ درصدی نسبت به هفته قبل بیش از ۹۹ درصد آن حذف شد و فقط ۱۱۰ تن آ« با ریزش ۲/۸ درصدی قیمت به نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۰۷ تومان معامله شد.  

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز نیز ریزش قابل ملاحظه‌ای به مقدار ۴۲/۷ درصد داشته و به مقدار ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن معامله شد که نرخ پایه آن نیز با ۱/۵ درصد افزایش قیمت به مبلغ ۲۶ هزار و ۵۱ تومان به فروش رسید.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل و نتیجه انتهای معاملات را نشان می‌دهد:

۷۵ درصد میلگرد بورسی مشتری نداشت/ ناودانی حذف شد

۷۵ درصد میلگرد بورسی مشتری نداشت/ ناودانی حذف شد

انتهای خبر/ف

کد خبر 5156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =