کد خبر 5203
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان

سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان

رئیس سازمان صمت کردستان گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در استان رقمی معادل چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

به گزارش آهن نیوز؛ بختیار خلیقی عصر امروز در ارتباط مجازی با خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد تولید کشور در سال گذشته ۸ درصد و در حوزه معدن ۲ درصد بود، اظهار داشت: این میزان در استان کردستان در حوزه صنعت ۵.۵ درصد و در حوزه معدن ۳ درصد بوده که نشان می‌دهد تولید در حوزه معدن در حال افزایش است.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به استان کردستان برساند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خروج مواد معدنی به صورت خام از استان را یکی از نقاط ضعف این حوزه بیان کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن، بتوانیم اشتغال‌زایی و اشتغال آفرینی مد نظر را قرار دهیم، عمده مشکل در اجرای این طرح نبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه‌ای مثل امیدرو، ایدرو و شستا در کردستان است.

وی عنوان کرد: طرح تولید ورق گرم فولاد یا همان اسلپ در شرکت فولاد کردستان در شهرستان قروه بوده، طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد کردستان در شهرستان بیجار، طرح تولید آهن اسفنجی در شرکت ذوب آهن شهرستان قروه، طرح تولید گندله آهن در شرکت صبا نور در شهرستان بیجار، طرح تولید کنستانتره شرکت کیمیا در بیجار از مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که در استان در دست اقدام است.

خلیقی با ذکر اینکه برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در واحدهای تولیدی مجتمع فرو آلیاژ شهرستان قروه فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل و با این کار برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ 

کد خبر 5203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =