کد خبر 5224
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی مجاز شد

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی مجاز شد

ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی (دارندگان کارت بازرگانی که چه کارت بازرگانی آنها منقضی، تعلیق یا ابطال می شود) مجاز شد.

به گزارش آهن نیوز؛ نرگس باقری زمردی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، در بخشنامه‌ای به گمرک ایران موضوع ترخیص و صادرات کالا بدون کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.

در این نامه که ۲۳ خرداد ماه صادر شده، آمده است: با عنایت به تبصره ۲ بند ۶ آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه هیأت وزیران مبنی بر ترخیص یا صادرات کالا با توجه به انقضا، تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی به استحضار می‌رساند:

۱- اقلام موضوع ثبت سفارشاتی که در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای کد ساتا بوده و بارنامه آنها در زمان اعتبار ثبت سفارش صادر گردیده و با در زمان اعتبار ثبت سفارش کالای آنها دارای قبض انبار معتبر از اماکن گمرکی است، علیرغم ابطال، انقضا و یا تعلیق کارت بازرگانی با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه قابل ترخیص است.

۲- صادرات اقلامی که کارت بازرگانی صاحب کالا به هر دلیلی ابطال، تعلیق یا منقضی شده و در زمان اعتبار کارت بازرگانی دارای یکی از شرایط قیده شده در ماده ۱۱ مکرر آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشد، با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر 5224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =