کد خبر 5270
۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

افت دلار، میلگرد را پایین کشید

افت دلار، میلگرد را پایین کشید

امروز به تبع کاهش نرخ دلار شروع معاملات میلگرد از اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت نسبت به روز قبل بود و در مواردی کاهش بین ۵۰ تا ۵۰۰ را برخی از شرکت‌ها در هر کیلو اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۱.۰۱ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد با افت دلار به کانال ۴۹ تومان بازار آهن نیز سریع خود را با آن همسو کرده و نرخ‌های اعلامی امروز یا با کاهش یا بدون تغییر قیمت بودند.

در این میان روند نزولی قیمت ناشی از فشارهای دولت و جو روانی بازار کار را به آنجا رسانده که از عرضه‌های محصولات میلگرد در بورس کالا نیز استقبال چندانی نمی‌شود. این روند همراه با محدودیت‌های تسهیلات بانک‌ها، نوردکارها را دچار مشکل نقدینگی کرده است.

طبعا آنها قدرت خرید شمش را نخواهند داشت. عدم خرید شمش در بورس کالا باعث نزول قیمت آن برای هفته‌های آینده خواهد شد، به این ترتیب مساله مشکل نقدینگی به تولیدکنندگان کوچک شمش بخصوص القایی‌ها منتقل گردیده و آن‌ها را به شدت تحت فشار قرار خواهد داد. بنابراین ادامه این روند آنچنانکه شاهد آن هستیم باعث توقف تولید می‌گردد.

تیر ماه پیش رو دو مطلب در خود نهفته دارد اول قطعی برق که انتظار آن از ۱۵ تیرماه به بعد می‌رود و دوم اثر افزایش نقدینگی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد. اگر دولت تغییری در سیاست خود به وجود نیاورد و بازار داخلی را به سمت ثبات هدایت نکند ماه جاری ماه بسیار پر تلاطمی خواهد بود.   

د️ر معاملات دیروز میلگرد در بازار آهن نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد، اما نرخ میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه و بنگاه ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش داشت.

امروز به تبع کاهش نرخ دلار شروع معاملات میلگرد از اکثر مبادی فروش با ثبات قیمت نسبت به روز قبل بود و در مواردی کاهش بین ۵۰ تا ۵۰۰ را برخی از شرکت‌ها در هر کیلو اعلام کردند. از جمله میلگرد فولاد خراسان سایزهای ۱۴ تا ۲۸ محصولات خود را با ۵۰۰ تومان کاهش به مبلغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلو با احتساب ارزش افزوده اعلام کرد. همچنین نرخ‌ها اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان با ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته همراه بود و لیست قیمت انواع سایزهای آن به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =