کد خبر 5296
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

فاصله معاملات میلگرد از افزایش هیجانی ابتدای هفته

فاصله معاملات میلگرد از افزایش هیجانی ابتدای هفته

امروز کماکان پس از فروکش کردن افزایش هیجانی ابتدای هفته که بیشتر در بازار میلگرد مشهود بود، قیمت‌های اعلامی اکثر شرکت‌ها بدون تغییر و در مواردی با کاهش بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان در هر کیلو همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار تهران ۳۱۲ تومان کاهش یافت و در همان کانال ۴۹ هزار تومان باقی ماند. اخباری داخلی که این روزها بازار ارز و به تبع آن معاملات آهن آلات را تحت تاثیر گذاشته خبری مبنی بر علام پایان تیر به عنوان آخرین مهلت رفع تعهد ارزی ۱۴۰۱ است. معامله‌گران می‌گویند با توجه به تجارب قبلی در مواقع رفع تعهد ارزی و این موضوع که بازرگانان باید کلیه تعهدات ارزی حاصل از صادراتشان را انجام بدهند فشار به بازار آمده و قیمت‌ها را نوسانی می‌کند.
خبر دوم که مورد توجه آن‌ها بود به عنوان طنزهای اقتصاد ایران یاد می‌کردند. این خبر مدعی بود بانک مرکزی پول یا ریال تولیدکننده‌ را بلوکه می‌کند که به آن دلار بدهد اما نه ‎دلار به او می‌دهد و نه ریال خود تولیدکننده را برمی‌گرداند.
خبر سوم درمورد عقب‌نشینی نرخ تسعیر فرآورده‌های نفتی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. معامله‌گران می‌گویند همین چند روز پیش بود که از این قیمت تا ۳۸ هزار افزایش دادند. به نظر می‌رسد این سه خبر فعلا سیگنال منفی بازار هستند و در نرخ‌ها اثرگذار خواهند بود.

همچنین به نقل از مهدی کریمیان، رئیس اتحادیه آهن زاهدان در مورد شرایط این روزهای بازار آهن گفته شده که نوسانات و التهاب بازار آهن باعث نگرانی مردم و کم شدن تقاضا در این بازار شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در تولید آهن کمبودی وجود ندارد، افزود: علت کاهش تقاضا و رکود بازار کمبود نقدینگی، التهاب بازار و نوسانات قیمت دلار است که باعث عدم وجود ثبات در بازار شده است.

به هر حال در معاملات دیروز بازار آهن غالب مبادی فروش قیمت روز میلگرد را ثابت اعلام کردند اما شماری از مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان قیمت محصولات خود را کاهش دادند.

امروز نیز کماکان پس از فروکش کردن افزایش هیجانی ابتدای هفته که بیشتر در بازار میلگرد مشهود بود، قیمت‌های اعلامی اکثرا بدون تغییر و در مواردی با کاهش بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان در هر کیلو همراه بود. در این میان ذوب‌آهن اصفهان هم به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان نرخ‌های اعلامی خود را بدون تغییر نسبت به روز قبل تعیین کرد که لیست آن به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان

انتهای خبر/ف 

کد خبر 5296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =