کد خبر 5324
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کمبود تقاضا با وجود کاهش قیمت میلگرد در بازار آزاد و بورس کالا

کمبود تقاضا با وجود کاهش قیمت میلگرد در بازار آزاد و بورس کالا

در بازار امروز نرخ‌های اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود و تعدادی نیز بدون تغییر قیمت بودند. به عنوان نمونه میلگرد فولاد پارس سیستان با ۴۰۰ تومان کاهش در هر کیلو میلگرد، قیمت سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ خود را ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز در بازار آزاد، دلار هر چند همچنان در کانال ۴۹ هزار تومان باقی مانده اما نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰ تومان کاهش یافت و به ۴۹ هزار و ۸۶ تومان رسید متاثر از همین شرایط، نرخ آهن‌آلات نیز از اکثر مبادی فروش با کاهش نرخ همراه بوده و برخی نیز بدون تغییر قیمت بودند اما بازار همچنان در رکود و کمبود تقاضا غرق است، طوریکه در معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا هم با وجود عرضه ۳۵۰ هزار ۴۵۹ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، ریل آهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم اما با ریزش ۵۴/۳ درصد از محصولات، حجمی به مقدار ۱۵۹ هزار و ۸۷۳ هزار تن معامله شده که استقبال بالایی نیز برای آن وجود نداشته و فقط ۸۷ هزار و ۹۶۵ تن تقاضا در بازار موجود بود. 

در این میان میلگرد با حذف ۵۴/۴ درصد مقدار عرضه شده به میزان ۱۳۴ هزار و ۶۳۱ تن معامله شد که نرخ پایه آن با ۰/۵ درصد افزایش به مبلغ ۲۲ هزار ۶۱۳ تومان ثبت شد که تقاضا خیلی کمی به مقدار ۷۶۵ تن وجود داشت.

در رابطه با این کمبود تقاضا در بازار کوروش امیری، رئیس اتحادیه آهن کرمانشاه با اشاره تاثیر رکود بازار مسکن بر بازار فولاد، گفت: کاهش شدید خرید و فروش در این بازار در کنار کاهش ساخت و سازها، باعث کاهش تقاضا و رکود بازار فولاد شده است.

این درحالی است که دیروز ۶ تیرماه مصوبه هیئت وزیران در خصوص نرخ جدید خوراک گاز صنایع در سال ۱۴۰۲ در حالی منتشر شد که این مصوبه مربوط به جلسه ۱۷ اردیبهشت ماه هیئت وزیران است و اکنون به صورت کاملاً دیرهنگام علنی شده و حاکی از افزایش ۲ برابری قیمت‌ گاز در صنعت فولاد بود.

این افزایش دو برابری قیمت در حالی به صنایع فولاد تحمیل شده که این کارخانجات در ماه‌های پیش رو با محدودیت در عرضه گاز و حتی با قطعی آن روبه‌رو هستند به طوری که برخی کارخانجات تا ۱۰۰ روز در سال گذشته مجبور به تعطیلی شدند.

در بازار دیروز آهن آلات هم ️نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد و ️نرخ اعلامی میلگرد ذوب آهن اصفهان در کارخانه بدون تغییر و در انبار با ۱۰۰ تومان کاهش همراه بود.

در بازار امروز نیز نرخ‌های اعلامی میلگرد از اکثر مبادی فروش با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ همراه بود و تعدادی نیز بدون تغییر قیمت بودند. به عنوان نمونه میلگرد فولاد پارس سیستان با ۴۰۰ تومان کاهش در هر کیلو میلگرد، قیمت سایزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ خود را ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد.

همچنین میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان نسبت به قیمت‌های اعلامی خود در روز قبل تغییری اعمال نکرده و لیست قیمتی آن به شرح زیر است:
۱۴        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =