کد خبر 5325
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تداوم کاهش در نرخ تیرآهن با وجود رکود تورمی

تداوم کاهش در نرخ تیرآهن با وجود رکود تورمی

در خرید و فروش‌های امروز قیمت تیرآهن در بخش کیلویی و شاخه‌ای عمدتاً با ثبات قیمت همراه بود اما برخی سایزهای تیرآهن ذوبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار همچنان در کانال ۴۹ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت با قیمت ۴۹ هزار و ۵۰ تومان در حال معامله است. قیمت‌ها در بازار آهن نیز همراه با نوسانات کاهشی همراه و در مجموع با ثبات حکمفرما بود.

به اعتقاد کارشناسان صنعت فولاد، نرخ بالای تورم در ایران و به دنبال آن، رکود در صنایع مصرف‌کننده فولاد با کاهش میزان تقاضا در داخل همراه شده است که پس از هر رشد قیمتی ناشی از شوک دلار نیز باعث رکود بیشتر در بازار داخلی خواهد شد. هم راستا یا این سخن در بازار بورس کالا نیز تقاضای چندانی برای محصولات فولادی موجود نیست طوریکه برای  ۱۵۹ هزار و ۸۷۳ هزار تن معامله شده در بازار امروز استقبال بالایی وجود نداشته و فقط ۸۷ هزار و ۹۶۵ تن تقاضا در بازار موجود بود.

همچنین امروز تیرآهن در بازار بورس کالا به مقدار ۱۸ هزار و ۷۴۳ تن معامله شد که حدود ۳۵/۴ درصد کاهش حجم نسبت به عرضه داشته و نرخ پایه آن نیز با ۰/۱ درصد افزایش به مبلغ ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. برای این مقدار معامله شده ۳۳ هزار و ۶۲۷ تن هم تقاضا وجود داشت.

در معاملات دیروز بازار آهن نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه ۱۰۰ الی ۵۵۰ تومان و در بنگاه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۵۰ الی ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافت.

در خرید و فروش‌های امروز قیمت تیرآهن در بخش کیلویی و شاخه‌ای عمدتاً با ثبات قیمت همراه بود اما برخی سایزهای تیرآهن ذوبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان نیز در بخش شاخه‌ای به صورت بارگیری از انبار اصفهان ۲۰ الی ۸۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته که لیسا قیمتی آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۳۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۲۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۳۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۵۵۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۹۰۵۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۴۳۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 ۱۴    ⬅️   ۴۰۵۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۸۰۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی هم  در اکثر سایزها تغییر قیمتی نداشته و به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۲۸۵۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۷۶۵۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۸۵۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =