کد خبر 5348
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله ۷۸ درصدی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا امروز

معامله ۷۸ درصدی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا امروز

در انتهای معاملات امروز با حذف ۲۱/۸ درصد از محصولات که میلگرد ساده صنعتی و کلاف و ناودانی جز آن‌ها بودند حجمی به مقدار ۸۸۷ هزار و ۹۹ تن معامله شده و برای این مقدار یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۰ تیر ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۲۲۹ تن محصول شامل ۹۷ هزار و ۴۲۹ تن محصولات نورد فولادی، ۸۸۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۵۴ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف ۲۱/۸ درصد از محصولات که میلگرد ساده صنعتی و کلاف و ناودانی جز آن‌ها بودند حجمی به مقدار ۸۸۷ هزار و ۹۹ تن معامله شده و برای این مقدار یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد خودرو و گالوانیزه خودرو و سرد لوازم خانگی که سبد میلگرد ساده صنعتی و کلاف و همیمطور ناودانی به طور کامل حذف شدند.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز باهمان حجم عرضه یک هزار و ۶۷۹ تن و نرخ پایه ۲۸ هزار و ۷۵۴ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۲۳/۱ درصد افزایش نسبت به هفته قبل داشته به طور کامل با میزان تقاضای ۷ هزار و ۳۸ تن معامله شد. طبق اطلاعیه امروز، کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۲۰ هزار تومان برای تیرآهن بال پهن طول کوتاه ۲۰ و بیشترین نرخ نیز مربوط به تیرآهن بال پهن ۲۴ به مبلغ ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلو بود که تمامی این محصولات توسط ذوب آهن اصفهان عرضه شده بود. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

از بین محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز هم فقط ۷ هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رفت که برای آن ۸ هزار و ۵۵۰ تن تقاضا وجود داشت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۸۳/۹ درصد ریزش به مقدار ۱۰ هزار و ۲۰ تن با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۳۶ تومان معامله شد که برای آن تقضاضی ضعیفی به مقدار ۲ هزار و ۲۶۰ تن وجود داشت.

امروز همچنین انواع ورق سرد خودرو و لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۳ هزار و ۳۱۵ تومان و ورق گالوانیزه خودرو با قیمت ۴۴ هزار و ۳۶۲ تومان در لیست عرضه موجود بود که به طور کامل با استقبال متوسطی به فروش رفت.

این هفته نیز با ریز ۳/۲ درصدی حجم آه اسفنجی عرضه شده ۱۴۹ هزار تن از این محصول به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۲۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۰/۳ درصد کاهش قیمت داشت مورد معامله قرار گرفت که برای آن ۲۲۳ هزار و ۶۰۰ تن هم تقاضا وجود داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل و نتیجه معاملات را نشان می‌دهد.

معامله ۷۸ درصدی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا امروز

معامله ۷۸ درصدی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا امروز

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =