کد خبر 5353
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
بازار بی جان میلگرد

امروز در بازار، قیمت میلگرد در برخی از کارخانه ثابت بود اما برخی از کارخانه‌ها نیز محصولات خود را با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام کردند و قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان ۲۵ تومان و ۶۰۰ تومان معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار تهران افزایش یافت و به ۴۹ هزار و ۷۳۴ تومان رسید، تقاضا در بازار داخلی سردرگم است قیمت گاز و برق بالا رفته ولی از طرف دیگر دولت اجازه افزایش قیمت کالا را نمی‌دهد. این سردرگمی بازار را محتاط کرده و باعث عقب‌نشینی تقاضا شده تا آنجا که از خرید میلگرد در بورس کالا اصلاً استقبال نشد.
دولت به شدت در پی افزایش عرضه جهت پایین اوردن قیمت است. از طرف دیگر با قیمت دستوری بهای اسفنجی و گندله را پایین آورده که طبعاً شمش و مقاطع را هم در بر خواهد گرفت. این سیاست همراه با دو برابر کردن قیمت گاز و افزایش قیمت برق سود و بقای تولید کننده را زیر سوال می برد. همراه با آن مشکل نقدینگی ناشی از عدم فروش کارخانه ها و محدودیت ارائه تسهیلات بانک ها هست که تولید را متوقف می کند آنچنانکه پتروشیمی کارون متوقف شد.

هفته قبل قیمت ارز به علت تعطیلی عید قربان بی جان بود و همین امر به انتظار بازار کمک کرد. د️ر آخرین روز هفته کاری هم نرخ اکثر کارخانه‌های میلگرد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته بدون تغییر اعلام شد.
امروز نیز در بازار قیمت میلگرد در برخی از کارخانه ثابت بود اما برخی از کارخانه‌ها نیز محصولات خود را با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام کردند و قیمت میلگرد ۱۴ ذوب آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز چهارشنبه ۲۵ تومان و ۶۵۰ تومان معامله شد و باقی سایزها نیز به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =