کد خبر 5369
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

ثبات قیمت میلگرد همراه با نرخ دلار

ثبات قیمت میلگرد همراه با نرخ دلار

امروز بازار تا ظهر در حالت ثبات بوده و اکثر شرکت‌ها تغییر قیمتی نسبت به دیروز نداشتند و تعدادی شرکت کاهش قیمت در حد ۱۰۰ تومان اعمال کرده بودند اما از ظهر شمار شرکت‌ها و همینطور افت قیمت‌ها به ۵۰۰ تومان در هر کیلو رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۸ درصدی داشته است. جو حاکم بر بازار آهن آلات نیز کماکان بر مدار ثبت بوده و نوسانات جزئی که عرف بازار است در معاملات جریان دارد.

این روزها در بازار داخلی هدف دولت کنترل تورم و پر کردن کسری بودجه است. از یک طرف قیمت گاز و برق را افزایش می‌دهد از طرف دیگر اجازه بالا رفتن قیمت کالاها را نمی‌دهد. اما آنچه از قلم افتاده نرخ ارز است که باید طبق قانون شناور باشد ولی دولت در هفته گذشته با حفظ قیمت فروش محصولات پتروشیمی در بورس ثابت کرد که این راه حل را هم نمی پذیرد.

آنچه مسلم است اینکه کسری بودجه دولت فراتر از افزایش نرخ گاز و برق است و این سیاست نیز جوابگو نخواهد بود تنها تاثیر آن روند افزایشی بیکاری در ماه‌های آینده و فشارهای بیشتر مالیاتی است. نگاه دولت به بخش دولتی تولید است که اطاعت‌پذیر بوده و امیدوار است خلاء مصرف داخلی را با صادرات پر کند و عملاً به معادلات اقتصادی و بخش خصوصی توجه نمی‌کند. زمان ثابت می‌کند سیاست دولت صحیح است یا نه البته این دوران هم طولانی نخواهد بود.

روز شنبه کاهش قیمت روز میلگرد در اغلب مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اعلام شد اما چند کارخانه هم بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند و کف پیشنهادی قیمت میلگرد روز گذشته ۲۴۲۰۰ تومان برآورد شد.

اما امروز بازار تا ظهر در حالت ثبات بوده و اکثر شرکت‌ها تغییر قیمتی نسبت به دیروز نداشتند و تعدادی شرکت کاهش قیمت در حد ۱۰۰ تومان اعمال کرده بودند اما از ظهر شمار شرکت‌ها و همینطور افت قیمت‌ها به ۵۰۰ تومان در هر کیلو رسید طوریکه ذوب آهن اردبیل با کاهش ۵۰۰ تومانی، نرخ میلگرد سایز ۱۰ و ۱۲ خود را با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

ذوب آهن اصفهان نیز نرخ انواع سایز میلگردهای خود را با  ۱۰۰ تومان کاهش در برخی سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته از دم انبار اعلام کرد.

۱۲        ⬅️           ۳۰۰۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۶۱۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۷۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان  
۳۲        ⬅️           ۲۵۹۰۰   تومان

همچنین نرخ این محصول به صورت بارگیری ار کارخانه ذوب آهن اصفهان هم ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش بود و به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =