کد خبر 5371
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

معامله بریکت با نرخ پایه/ گندله حذف شد

معامله بریکت با نرخ پایه/ گندله حذف شد

در پایان معاملات با امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با حذف کامل گندله سنگ آهن و یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده آهن اسفنجی بریکت به طور کامل، فقط ۲۰ هزار تن اسفنجی بریکت معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز قرار بود ۱۵۶ هزار تن محصول مربوط به زنجیره فولاد شامل گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی بریکت در تابلوی معاملات این بازار قرار گیرد، اما در پایان معاملات با حذف کامل گندله سنگ آهن و یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده آهن اسفنجی بریکت به طور کامل، فقط ۲۰ هزار تن اسفنجی بریکت معامله شد.

طبق روال هر یکشنبه، تالار صنعتی بورس کالا امروز میزبان ۲۱ هزار تن آهن اسفنجی بریکت بود که از این مقدار هزار تن توسط شرکت پارس پولاد یاران و ۲۰ هزار تن توسط صبا فولاد خلیج فارس بود اما در انتهای معاملات محصول آهن اسفنجی بریکت شرکت پارس پولاد یاران برای هفتمین بار حذف شد و فقط ۲۰ هزار تن عرضه مربوط به صبا فولاد خلیج فارس مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده ۴۱ هزار تن تقاضا وجود داشت که با نرخ پایه ۱۳ هزار و ۲۲۱ تومان به فروش رفت و نسبت به میانگین نرخ پایه ۰/۲ افزایش داشت.

اما محصول دیگر موجود در لیست عرضه امروز ۱۳۵ هزار تن گندله سنگ آهن بود که هفته قبل نیز به دلیل عدم توافق وزارت صمت با عرضه‌کنندگان این محصول بر روی قیمت، همراه با سایر محصولات سنگ آهنی عرضه نشده بود اما امروز هم به علت نبود مشتری به طور کامل از تابلوی معاملات بورس کالا حذف شد. میانگین نرخ پایه برای این محصول ۴ هزار و ۴۹۰ تومان به ازای هر کیلو تعیین شده بود. 

تصویر زیر جزئیات عرضه این محصولات را نشان می‌دهد.

معامله بریکت با نرخ پایه/ گندله حذف شد

معامله بریکت با نرخ پایه/ گندله حذف شد

کد خبر 5371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =