کد خبر 5441
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

موج نوسانی میلگرد در آشفته بازارِ رکود

موج نوسانی میلگرد در آشفته بازارِ رکود

با شروع امروز بازار نرخ میلگرد در بیشتر شرکت‌ها بدون تغییر بود اما برخی شرکت‌ها کاهش بین ۵۰ تا ۴۰۰ تومانی هم داشتند اما در این میان تعدادی شرکت نیز افزایش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی در نرخ‌های خود اعمال کردند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه  خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در بازار آزاد با کاهش همراه بود و دوباره به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت، بازار آهن نیز همچنان در بی رونقی غوطه‌ور است چراکه ساخت و سازها در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و رغبتی به خرید مقاطع فولادی در میان خریداران نیست.

دلیل این امر عمدتا خودِ اقتصاد ایران است که مشکلاتی به وجود آورده که بخش‌های تولیدی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. اکنون واحدهای فولادی علاوه بر تامین برق و سرمایه در گردش، با مشکل مالیات نیز دست و پنجه نیز نرم می‌کنند و بسیاری از فعالان خواستار حمایت دولت نیز در این زمینه هستند.

این موضوع در بلندمدت می‌تواند بر بازار صادراتی ایران تاثیر بگذارد؛ به این دلیل که اکنون ترکیه درگیر سیاست‌های انقباضی دولت برای مهار تورم است و از سوی دیگر روسیه نیز با مشکل نقل و انتقال پول مواجه شده است.

از طرف دیگر افزایش قیمت خوراک گاز صنایع و افزایش نرخ برق سود و دوام فولادسازان را متزلزل می‌کند؛ مضاف براین نبود نقدینگی که تا حدودی از توقف معامله محصولات فولادی نشأت گرفته به توقف تولید منجر خواهد شد.

در معاملات دیروز میلگرد در بازار آزاد با توجه به ورود دلار به کانال ۵۰ تومان شاهد افزایش قیمت نسبی در تعدادی شرکت بودیم؛ اما جو کلی بازار همچنان در حالت ثبات نسبی و ر مواردی کاهشی بود. میلگرد میانه دیروز دوشنبه را با ثبات قیمت به پایان رساند و در کانال ۲۲ هزار تومان به فروش رسید. البته پیش‌بینی می‌شود امروز یا فردا این مقطع فولادی دوباره به قیمت ثابت ماه‌های گذشته یعنی ۲۳ هزار تومان بازگردد.

با شروع امروز بازار نیز نرخ این محصول در بیشتر شرکت‌ها بدون تغییر بود اما برخی شرکت‌ها کاهش بین ۵۰ تا ۴۰۰ تومانی هم داشتند، از جمله میلگرد سپهر ایرانیان با ۳۰۰ تومان کاهش نرخ محصولات خود، قیمت سایز ۱۰ و ۱۲ میلگرد خود را ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد. اما در این میان تعدادی شرکت نیز بودند که افزایش بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی در نرخ‌های خود اعمال کردند از جمله فولاد پارس سیستان قیمت سایزهای ۱۲، ۱۴ و ۱۶ میلگرد خود را با ۳۰۰ تومان افزایش به مبلغ ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین کرد. 

در عین حال میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشته که نرخ‌های اعلامی آن برای سایزهای مختلف به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان        
۲۸        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =