کد خبر 5452
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

عملیات پروژه تولید کنسانتره آهن گلالی در قروه کلنگ زنی شد

عملیات پروژه تولید کنسانتره آهن گلالی در قروه کلنگ زنی شد

پروژه تولید کنسانتره آهن گلالی در قروه با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان و برخی از مدیران شهرستانی کلنگ زنی شد.

به گزارش آهن نیوز؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان امروز (۱۳تیر) در مراسم کلنگ زنی این پروژه، گفت: کلنگ زنی این پروژه که امروز شاهد هستیم، مجوز آن در سال ۱۴۰۰ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد و امیدواریم تا ۲۷ ماه آینده و شاید زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

بختیار خلیقی اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر آغاز به کار کرده و امیدواریم شاهد شکوفایی صنایع معدنی در شهرستان قروه باشیم.

وی از سرمایه گذاری شرکت معدنی صنعتی صبا نور در این پروژه خبر داد و افزود: شرکت صبا نور یکی از شرکت‌های صنایع معدنی مهم استان است و با توجه به تاریخ دیرینه‌ای که در شهرستان بیجار و در تولید کنسانتره در استان دارد، لذا در همین راستا به سرمایه گذاری در شهرستان قروه و در زمینه تولید فولاد ورود کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در سال ۷۲ مجوزهای اکتشاف برای معدن گلالی صادر شد و ظرفیت آن در سال ۹۶ در بحث اکتشاف در حین استخراج به ۱۸ میلیون تن رسید و شرکت صبانور اکنون برای فرآوری و تولید کنسانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال ورود کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =