کد خبر 5517
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند تغییر نرخ میلگرد در هفته‌ای که گذشت

روند تغییر نرخ میلگرد در هفته‌ای که گذشت

طبق این نمودار روند تغییرات قیمت میلگرد، نوسان اول هفته در قیمت‌ها به دلیل رسیدن نرخ دلار به کانال ۵۰ تومان بود که با تثبیت نسبی آن از اواسط هفته نرخ بازار میلگرد نیز آرام گرفته و تغییر قیمتی نداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار تهران با نرخ ۴۹ هزار و ۷۳۴ تومان شروع شد و در اواسط هفته با رسیدن به کانال ۵۰ تومان، در روز نجشنبه به نرخ ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد، در طول هفته گذشته تقاضا در بازار داخلی سردرگم بود.

قیمت گاز و برق بالا رفته ولی از طرف دیگر دولت اجازه افزایش قیمت کالا را نمی‌دهد، این سردرگمی بازار را محتاط کرده و باعث عقب‌نشینی تقاضا شده تا آنجا که از خرید میلگرد در بورس کالا اصلاً استقبال نشد.

 در مجموع وضعیت بازار آهن در روزهای آغاز تابستان، نوید آینده خوبی را به کارخانه‌ها و تولید کننده‌ها نمی‌دهد و به نظر می‌رسد ساخت و ساز در بدترین وضعیت خود در سالیان اخیر قرار دارد.

با بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت مقاطع فولادی مانند نرخ جهانی آهن و فولاد یا نرخ ارز، به این نتیجه می‌رسیم که احتمال ثباتی که اکنون بر بازار حاکم است، در روزهای آینده هم ادامه دارد.

نمودار زیر تغییرات روند میلگرد را در طول هفته در ۴ سایز ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ نشان می‌دهد. طبق این نمودار نوسان اول هفته در قیمت‌ها به دلیل رسیدن نرخ دلار به کانال ۵۰ تومان بود که با تثبیت آن از اواسط هفته نرخ بازار میلگرد نیز آرام گرفته و تغییر قیمتی نداشت. هر چند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای در هند نیز به عنوان خبر مثبت سیاسی بر این ثبات بی تاثیر نبود، هرچند به اعتقاد فعالان صنعت فولاد این عضویت با وجود تحریم‌ها و خروج اخیر ایران از FATF در تناقض بوده و تاثیر زیادی در توسعه بازارهای صادراتی ندارد.

روند تغییر نرخ میلگرد در هفته‌ای که گذشت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =