کد خبر 5519
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی عرضه شده

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی عرضه شده

در پایان معاملات امروز محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا با ریزش ۵۹/۸ درصد از محصولات که ناودانی و سنگ آهن دانه‌بندی نیز به طور کامل حذف شد، حجمی به میزان ۷۶۱ هزار و ۵۷۵ تن با میزان تقاضای ۶۸۵ هزار و ۱۹۴ تومان معامله شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۱۷ تیر ۱۴۰۲ قرار بود یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۲۷ تن محصول شامل ۱۱۳ هزار و ۹۲۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود اما در پایان معاملات با ریزش ۵۹/۸ درصد از محصولات که ناودانی و سنگ آهن دانه بندی نیز به طور کامل حذف شد، حجمی به میزان ۷۶۱ هزار و ۵۷۵ تن با میزان تقاضای ۶۸۵ هزار و ۱۹۴ تومان معامله شد. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد خودرو و سرد لوازم خانگی بود که ناودانی به طور کامل حذف و محصولات دیگر نیز ریزش زادی داشتند.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با ۶/۸ درصد کاهش به حجم ۹۴۳ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۱۴۶ تومان به ازای هر کیلو معامله شد که نرخ پایه آن ۲۷/۸ درصد کاهش نسبت به اطلاعیه عرضه دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان شده که نرخ پایه تیرآهن بال پهن ۲۴ به مبلغ ۵۰ هزار تومان بود که با حذف این محصول نرخ پایه نیز تعدیل شد. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز به مقدار ۹۹۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی معامله شد که ۸۸/۴ درصد ریزش داشت و با حذف کامل میلگرد آلیاژی، فقط ۷۹۲ تن میلگرد کلاف معامله شد که سبد میلگرد ساده صنعتی ۸/۳ درصد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۰/۶ درصد کاهش قیمت داشت. گفتنی است استقبال زیادی نیز برای این محصولات در بازار امروز موجود نبود.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز با حذف ۹۹/۶ درصد محصولات عرضه شده حجمی به مقدار ۳۰۰ تن با نرخ پایه ۱۹ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شد که قیمت آن کاهش ۱۳/۳ درصدی نسبت به نرخ پایه دارد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو با نرخ پایه ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان و ورق سرد لوازم خانگی با قیمت ۳۱ هزار و ۵۵۰ تومان بدون تغییر قیمت محسوس معامله شد.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۱۰/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۱۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده بود که نسبت به هفته قبل ۰/۴ درصد کاهش قیمت داشت و به طور کامل با استقبال ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ تنی به فروش رفت.

در تالار صنعتی و حراج باز هم یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره سنگ  آهن و گندله سنگ آهن موجود بود که با حذف کامل سنگ آهن دانه بندی گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن بدون تغییر قیمت محسوس مورد معامله قرار گرفتند. 

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش ۱۰/۶ درصدی نرخ پایه آهن اسفنجی

حذف بیش از ۹۹ درصد شمش فولادی عرضه شده

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =