کد خبر 5527
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تثبیت قیمت تیرآهن در بازار آزاد و بورس

تثبیت قیمت تیرآهن در بازار آزاد و بورس

در بازار آزاد تیرآهن در همه مبادی فروش به جز ذوب آهن اصفهان، شاهد تثبیت کامل قیمت‌ها بود. نرخ اعلامی تیرآهن شاخه‌ای از ذوب آهن اصفهان امروز با ۵۰ الی ۱۹۰ هزار تومان افزایش و ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان است، در بازار آهن نیز قیمت محصولات فولادی در اکثر مبادی فروش آهن، کاهشی و در برخی مبادی ثابت اعلام شد.

به نظر می‌رسد ثبات نسبی در بازار ارز و قیمت مواد اولیه در بورس کالا در کنار رشد قابل توجه در تولیدات صنعتی پایین دست تقاضای کاذب و احتکار مواد اولیه را تا حد زیادی کاهش داده و این اقلام در سبد صادرات قرار گرفته‌اند. دیروز در پایان هفته میلادی مقاطع فولادی ایران بدون تغییر قیمت خوردند. قیمت قابل معامله  ۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار به ازای هر تن فوب بنادر جنوبی ایران است که مطابق با سطوح به دست آمده در دور قبلی معاملات است.

امروز در بورس کالا استقبال از تیرآهن به نسبتِ سایر محصولت فولادی شرایط بهتری داشت طوری که فقط با ۶/۸ درصد کاهش حجم ۹۴۳ تن و نرخ پایه ۲۳ هزار و ۱۴۶ تومان به ازای هر کیلو معامله شد که نرخ پایه آن ۲۷/۸ درصد کاهش نسبت به اطلاعیه عرضه دارد. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان شده که نرخ پایه تیرآهن بال پهن ۲۴ به مبلغ ۵۰ هزار تومان بود که با حذف این محصول نرخ پایه نیز تعدیل شد. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

در بازار آزاد هم تیرآهن در همه مبادی فروش به جز ذوب آهن اصفهان، شاهد تثبیت کامل قیمت‌ها بود. تیرآهن ذوب آهن در پایان روز پنجشنبه، در فروش کیلویی به شکل نامحسوسی ارزان شد. البته ناگفته نماند که فروش شاخه‌ای این مقطع فولادی، با افزایش قیمت همراه بود. به عنوان مثال تیرآهن سایز ۱۴ ذوب آهن با نرخ هر کیلوگرم ۲۵.۵۰۵ تومان معامله شد که نسبت به روز چهارشنبه، بیش از ۶۰۰ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد. در حالی که همین سایز در فروش شاخه‌ای، تقریبا ۴۰ هزار تومان گران شد.

اما نرخ اعلامی تیرآهن شاخه‌ای از ذوب آهن اصفهان امروز با ۵۰ الی ۱۹۰ هزار تومان افزایش و ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه همراه بود که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۲۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۰۴۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۱۱۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۳۰۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۸۰۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۵۴۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۶۵۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۱۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 ۱۴    ⬅️   ۳۹۵۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۷۳۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی فروشی هم ۳۰۰ تومان افزایش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشت.

۱۴      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۶۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۶۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۷۱۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۹۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۸۳۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۸۶۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۳۱۲۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =