کد خبر 5531
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

صنایع اصفهان بدلیل مشکلات انرژی، نیمی از سال تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

صنایع اصفهان بدلیل مشکلات انرژی، نیمی از سال تعطیل یا نیمه تعطیل هستند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنعت استان با مشکل ناترازی انرژی در تابستان و زمستان مواجه است و صنایع استان بطور تقریب، نیمی از سال مجبورند زیر ظرفیت خود کار کنند یا تعطیل شوند.

به گزارش آهن نیوز؛ امیرحسین کُمیلی، روز شنبه در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان اظهار داشت: صنایع استان در تابستان با مشکل کمبود و قطع برق، در زمستان با مشکل قطع گاز و در طول سال با مشکل کمبود آب مواجهند.

وی اظهار اطمینان کرد که اگر نظام برنامه‌ریزی برای استفاده از انرژی و تسهیم و تقسیم آن در تابستان و زمستان به خودِ استان‌ها واگذار شود، بطور قطع مدیریت انرژی در سطح کشور کار، بهتر اعمال خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: ارائه دستورالعمل و پیچیدن یک نسخه کلی در مرکز برای کل کشور از انعطاف لازم برخوردار نیست و نمی‌توان مدیریت لازم را در سطح کشور بنحو احسن انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، هماهنگی و برنامه‌ریزی خوبی با ادارات برق، گاز و آب در فصول مختلف سال برقرار و برنامه خوبی تنظیم شد تا بر اثر قطع برق و گاز کمترین آسیب به صنایع استان برسد و واحدهای صنعتی بتوانند بیشترین بهره را از شرایط موجود ببرند.

کُمیلی گفت: امروز بخش صنعت و معدن استان اصفهان با مسائل زیادی مواجه بوده و بحث ارزی هم مشکلاتی را برای واردات تجهیزات‌، دستگاه‌ها و مواد اولیه مورد نیاز فعالان صنعتی ایجاد کرده است که البته بخشی از این مسائل با تدبیر و تصمیم درست و به موقع مدیران برطرف می شود .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد به همین دلیل باید قرارگاه اقتصادی داشته باشیم تا اگر تصمیم و بخشنامه اشتباهی در یک وزارتخانه صادر شد، امکان اصلاح سریع آن وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: باید سازوکاری وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم‌های صحیح و سریع و مُدبرانه اتخاذ کرد و در صورت اتخاذ تصمیم غلط، بتوان آن را بسرعت اصلاح کرد.

کُمیلی اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران رشد مثبت شیب اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف از جمله بخش صنعت بسیار خوب بوده که با همت فعالان صنعتی محقق شده است.

وی افزود: رشد بخش صنعت در سال ۱۴۰۰ در کشور ۳.۱ درصد بوده و در سال ۱۴۰۱ به ۷.۷ درصد رسیده است و در صورتی که بخشی از این مشکلات مرتفع شود، بطور حتم این شیب نیز پُرشتاب‌تر خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 5531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =