کد خبر 5555
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

حفظ نرخ میلگرد در کانال ۲۴ تا ۲۵ هزار تومانی

حفظ نرخ میلگرد در کانال ۲۴ تا ۲۵ هزار تومانی

امروز نرخ میلگرد در برخی از مبادی فروش، با اندکی کاهش تا ۴۰۰ تومان همراه بوده بسیاری نیز قیمت خود را در کانال هفته قبل حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز کمی افت کرده و به ۴۹ هزار و ۸۸۱ تومان رسید که کاهش ۱.۱۲ درصدی داشته است. بازار آهن و فولاد نیز نوسانات جزئی و ثبات نسبی داشت و در کل بازار آرام بود. وقتی روند قیمت نزولی می‌شود تولید عقب می‌نشیند و نتیجه آن رکود است و رکود باعث توقف و ورشکستگی می‌شود. دولت‌ها نسبت به ورشکستگی بخش خصوصی حساس نیستند ولی بخش دولتی برای آنها گاو شیرده است‌.

روند رکود تا جایی ادامه می‌یابد که دولت در سیاست خود به هدف برسد بعد خط را عوض می‌کند، البته در همه دنیا همین روال حاکم است. راه‌های ایجاد رکود خیلی ساده‌تر از ایجاد رونق و اشتغال است چون اولی با دستور است ولی دومی سرمایه می‌خواهد. برای کسب سرمایه باید مجاری سیاسی بین‌المللی باز باشد که در تحریم بسته است بنابراین رکود ادامه خواهد داشت. فعلاً باید به انتخابات فکر کرد تولید در فاز خیلی پایین‌تری است و اشتغال شاید آخر باشد.

در بازار دیروز قیمت روز میلگرد در اکثر مبادی فروش بدون تغییر قیمت بود اما در برخی موارد افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی هم مشهود بود چند کارخانه هم بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. کف قیمت میلگرد بازار داخلی روز گذشته در محدوده ۲۴ هزار تومان تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت و متوسط قیمت آن نیز ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود که بیانگر کاهش ۱۴۰ تومانی نرخ آن در یک هفته اخیر است.

امروز نیز نرخ میلگرد در برخی از مبادی فروش، با اندکی کاهش تا ۴۰۰ تومان همراه بوده بسیاری نیز قیمت خود را در کانال هفته قبل حفظ کردند. از جمله آریان فولاد با ۴۰۰ تومان کاهش نرخ میلگرد سایز ۱۲ را ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان و باقی سایزها را ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان هم در بخش بارگیری از انبار اصفهان تغییر قیمتی در سایزهای مختف نداشت که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۳۰۵۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۶۴۰۰   تومان 
۳۲        ⬅️           ۲۵۸۰۰   تومان

در بخش بارگیری از کارخانه اصفهان نیز محصولات این شرکت ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت که در زیر ارائه شده است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان   
۲۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان        
۳۲        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =