کد خبر 5575
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تداوم رکود در بازار میلگرد

تداوم رکود در بازار میلگرد

امروز در بازار آزاد شروع قیمت‌ها تا ظهر بدون تغییر بود و فقط در یکی دو مورد کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی ثبت شد اما از ظهر میلگرد ذوب آهن اردبیل افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را ثبت کرده و نرخ میلگرد سایز ۱۰ خود را با قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان و سایز ۱۲ را با ۲۵ هزار ۹۰۰ تومان به فروش رساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹ هزار و ۵۷ تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۳۱ درصدی داشته است، در بازار آهن و فولاد هم تغییر محسوسی نسبت به روز یا روزهای گذشته در روند بازار رصد نشد و همچنان نرخ ها رو خط ثبات و سکوت همراه با کاهش قیمت‌های فرسایشی در برخی از مبادی همراه است. 

علیرغم تاکید سخنگوی صنعت برق مبنی بر اینکه با وجود ثبت رکورد مصرف برق به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیدبه دلیل افزایش دمای هوا، شبکه سراسری برق پایدار است و خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار نداریم، اما بازار همچنان در رکود تقاضا به سر می‌برد.

همچنین نبود ساخت و ساز معنی دار در کشور عمدتا به دلیل به کمبود نقدینگی، افزایش نرخ تورم و در نتیجه ناتوانی در خرید محصول مورد نیاز، متقاضی مصرفی را در فاز انتظار فرو برده و مانع از خرید آهن آلات شده است.

از طرفی با توجه به اینکه بازار جهانی فولاد در کانال کاهشی قرار دارد و مواد اولیه با ثبات و نزول قیمت همراه هستند، یقینا کلیه بازارها به ویژه در بازارهای صادراتی ایران و تثبیت روند کاهشی و ثابت بازار داخلی اثرگذار خواهد بود؛ به عنوان مثال میلگرد چین که بزرگترین فولاد جهان است حدود ۱۶ دلار کاهش یافته است.

همچنین شاخص بهای تولید کننده بازار فیوچرز در بخش محصولات صنعتی با کاهش ۵/۴ درصد نسبت به سال قبل روبرو شد و شاخص بهای خرید تولیدکنندگان صنعتی نیز با ۶/۵ درصد افت در ماه قبل روبرو گردیده است. این موضوع بدان معناست که تولیدکنندگان صنعتی هزینه کمتری برای تولید خود پرداخت کرده اند که عامل تضعیف قیمتهای محصولات آنها خواهد شد.

در معاملات دیروز میلگرد در بازار آهن، قیمت این مقطع فولادی باز هم کاهش داشت. میلگرد ذوب آهن با کاهش قیمت ۴۵۰ تومانی، در آستانه ورود به کانال ۲۲ هزار تومان قرار گرفت. به عنوان نمونه میلگرد سایز ۱۶ این شرکت دیروز با قیمت هر کیلوگرم ۲۳.۲۱۲ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل یعنی شنبه، حداقل ۴۰۰ تومان ارزان‌تر شده بود. میلگرد میانه اما روز یکشنبه را با آرامش سپری کرد و همچنان در کانال ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان باقی ماند.

امروز نیز در بازار آزاد شروع قیمت‌ها تا ظهر بدون تغییر بود و فقط در یکی دو مورد کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی ثبت شد اما از ظهر میلگرد ذوب آهن اردبیل افزایش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را ثبت کرده و نرخ میلگرد سایز ۱۰ خود را با قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان و سایز ۱۲ را با ۲۵ هزار ۹۰۰ تومان به فروش رساند.

در این میان نرخ اعلامی برای میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان با ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی همره بود و به شرح زیر است:

۱۴        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۶۴۰۰   تومان 
۳۲        ⬅️           ۲۵۶۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =