کد خبر 5581
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

پرواز سهام ارفع آغاز شد؟

پرواز سهام ارفع آغاز شد؟

شرکت فولاد و آهن ارفع این روزها کانون توجه اهالی بورس تهران است. گزارش عملکرد فصلی خوب ارفع باعث شده تا اقبال زیادی به سوی آن روانه شود. در تحلیل تکنیکال ارفع نیز الگوی پرپتانسیلی مشهود است که می‌تواند رشد بیشتری را نصیب فعالان بازار کند.

به گزارش آهن نیوز؛ بر اساس گزارش عملکرد فصلی شرکت آهن و فولاد ارفع، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، معادل ۶۵ درصد سود خالص سال گذشته شرکت سود شناسایی کند. همچنین سود شرکت در بهار امسال ۲۰ درصد نسبت به سود کل سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

کارشناسان معتقدند گزارش‌های فصلی قدرتمند مانند آنچه ارفع منتشر کرد، p/e نماد را تعدیل می‌کند. این به نوبه خود موجب افزایش ارزندگی سهم می‌شود. در حال حاضر نماد «ارفع» با ارزش بازار ۳۴ هزار میلیاردی در بازار دوم فرابورس معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال ارفع

نگاهی به نمودار قیمت نماد «ارفع» نشان از آن دارد که قیمت سهم طی سه سال اخیر در قالب کانالیزه رفتار کرده است. به این معنی که قیمت در یک کانال صعودی با شیب کم، پیشروی داشته و با برخورد به سقف و کف کانال، در حرکت آن چرخش ایجاد شده است.

عملکرد خوب شرکت فولاد و آهن ارفع در نمودار آن نیز نمود داشته است. به این صورت که از آبان‌ماه سال گذشته که روند صعودی بازار سهام آغاز شد، تا کنون در جریان اصلاح‌های مقطعی، پس از اصلاحی کوتاه مجددا به مسیر خود بازگشته است.

در حال حاضر «ارفع» از سقف تاریخی خود در تابستان سال ۱۴۰۰ عبور کرده است و از آبان سال گذشته تا کنون با کسب بازدهی ۱۹۹ درصدی کام سهامداران خود را شیرین کرده است.

«ارفع» از نمای نزدیک‌تر

در نگاهی نزدیک‌تر به چارت ارفع، فشردگی قیمت به شکل مثلث جمع‌شونده مشهود است. قیمت سهام ارفع با یک لگ صعودی شارپ وارد این الگو شده است که در کنار فشردگی، الگوی پرچم را در ذهن تکنیکالیست‌ها تداعی می‌کند.

پس از انتشار گزارش فصلی در روز گذشته، اقبال اهالی بازار نصیب این شرکت شد. به همین خاطر ارزش و حجم معاملات ارفع در حالی که بازار در شرایطی رکودی قرار داشت، به طور چشمگیری بالا رفت. به واسطه نقدینگی وارد شده در این نماد، سهم موفق شد با صف خرید از سقف مثلث عبور کند. تکنیکال کلاسیک هدف الگوی پرچم را رشد قیمت به اندازه میله‌ پرچم اعلام می‌کند. بنابراین برای نماد «ارفع» می‌توان آن را به عنوان هدف اولیه در نظر گرفت.

با این حال جریان معاملات ارفع نسبت به ابتدای روز با کمی کاهش مواجه شد و همین مسئله باعث شد تا شمع روز میانی هفته در نمودار قیمت این سهم به رنگ قرمز درآید. در حال حاضر محتمل‌ترین سناریو برای نماد «ارفع» پولبک به سقف فشردگی پیشین است. پس از آن نیز پتانسیل زیادی برای دستیابی به اهداف بالاتر وجود دارد. هدف قیمتی دیگری که می‌توان برای سهم در نظر گرفت، دوبل عرض کانال بلندمدت سهم است.

همچنین در این سناریو انتظار نمی‌رود که کف کنترلی ۲۲۹ تومانی از دست رود. بنابراین می‌توان از این محدوده به عنوان حد ضرر استفاده کرد.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 5581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =