کد خبر 5607
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

درخواست حذف کارت بازرگانی/ قیمت گذاری دستوری باید حذف شود

درخواست حذف کارت بازرگانی/ قیمت گذاری دستوری باید حذف شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر لزوم حذف کارت بازرگانی، گفت: با همکاری اندیشکده شریف، طرح‌های مستند آماده شده تا قیمت گذاری دستوری حذف و جایگزین آن لایحه‌ای تنظیم که تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم روز صنعت و معدن تهران، اظهار کرد: قوانین زیادی تدوین شده که بعضا سبب مشکلات بیشتری برای تولیدکنندگان شده، مانند تولید رقابت پذیر. برخی از این قوانین برای تصحیح اقتصاد به وجود آمد، اما این قوانین فضای اقتصادی ما را رفع نکرد.

وی با تاکید بر لزوم حذف کارت بازرگانی گفت: کارت بازرگانی از سال ۱۳۳۴ برای مدیریت حوزه تجارت و صادرات بوجود آمد؛ این کارت از حدود دو سال پیش در سامانه جامع تجارت صادر و تمدید می‌شد؛ در حال حاضر دریافت آن بیش از شش ماه به طول می‌انجامد.

امروز می‌توان گفت نیازی به داشتن کارت بازرگانی نیست. بطور نمونه کشور همسایه، ترکیه کارت بازرگانی ندارد و این موضوع را از مسئولان مطالبه خواهیم کرد که کارت بازرگانی حذف شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: تاکنون نتوانستیم با قیمت گذاری دستوری عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم و به همین دلیل با همکاری اندیشکده شریف، طرح‌های مستند آماده شده تا قیمت گذاری دستوری حذف و جایگزین آن لایحه‌ای تنظیم شده، که تقدیم مجلس می‌شود.

این لایحه شامل لبنیات، خودرو، آرد، نان، قند و شکر، دارو، صنعت، فولاد و صنایع لوازم خانگی است. قیمت گذاری دستوری باعث رکود ۸۰ واحد تولیدی کوچک شده و امیدواریم این لایحه بتواند در رفع مشکلات این حوزه موثر واقع شود.

برخی بانک‌ها عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کردند

در ادامه این مراسم، رئیس خانه صنعت و معدن جوانان استان تهران، گفت: شرکت‌هایی که بانک‌ها حامی آن هستند، عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ کرده‌اند؛ تولید کنندگان قادر به رقابت با شرکت‌هایی که بانک‌ها حامی آن‌ها باشند، نیستند. 

به گفته وی در تهران ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی وجود دارد که با مستندات و بازدیدهای متعددی که صورت گرفته، ۳۹ واحد برگزیده، انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 5607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =