کد خبر 5688
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

کاربردهای فولاد ضدزنگ در مبارزه با عفونت

کاربردهای فولاد ضدزنگ در مبارزه با عفونت

ویژگی‌های فراوان فولاد ضدزنگ تضمین بخش مهمی از حفظ محیط بهداشتی سالن‌های عمل و بیمارستان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در اواخر قرن نوزدهم، جوزف لیستر در حال توسعه کاربردهای عملی نظریه میکروب بیماری در رابطه با اطمینان از محیط‌های پزشکی بهداشتی بود. تکنیک‌های جراحی آسپتیک پیشگام او که شامل مبارزه با عفونت با پاشیدن سطوح، ادوات و حتی بیماران با اسید کربولیک خورنده بود راه را برای شیوه‌های پزشکی مدرن هموار کرد.

با این حال، تا سال ۱۹۱۳ بود که یک اختراع حیاتی به بیماران اجازه داد تا تحت درمان پزشکی در محیط‌های بهداشتی قابل اطمینان قرار گیرند. بسیاری از خواص این اختراع (فولاد ضد زنگ) باعث شده است که از آن در کاربردهای متعددی در انواع امکانات بهداشتی استفاده شود.

این ماده منحصربه‌فرد که در بیمارستان‌های سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، مورد اعتماد است زیرا تمیز کردن آن آسان، غیر متخلخل و مقاوم در برابر خوردگی است، حتی زمانی که به طور مکرر با مواد شیمیایی قوی مورد نیاز برای مبارزه با باکتری‌ها ضدعفونی شده باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) عفونت‌های ناشی از بیماران را در حین درمان به عنوان یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی ارائه مراقبت‌های بهداشتی مدرن ذکر می‌کند. سالانه صدها میلیون بیمار در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می گیرند، بنابراین نیاز به حفظ شرایط بهداشتی بسیار مهم است.

جنبه دیگر مقاومت رو به رشد آنتی بیوتیکی است که اثربخشی برخی درمان‌های پزشکی حیاتی را کاهش می‌دهد و این موضوع را بیش از پیش مهم می‌کند که سطوح و اشیاء در ناحیه بیمار به راحتی و با اطمینان ضدعفونی شوند.

نقش فولاد ضدزنگ در حفظ ایمنی بالینی را نمی‌توان دست کم گرفت. فولاد ضد زنگ غیر سمی، از نظر شیمیایی خنثی، و با خواص غیر جاذب، می‌تواند بدون هیچ گونه خوردگی یا تخریب، استریل شود.

فولاد ضد زنگ غیرسمی، از نظر شیمیایی خنثی، و با خواص غیر جاذب، می‌تواند بدون هیچ گونه خوردگی یا تخریب، استریل شود.

بررسی پایداری فولاد ضدزنگ

یک مطالعه جدید توسط دانشگاه متروپولیتن منچستر و AgroParisTech قدرت پایدار فولاد ضد زنگ برای ارائه یک محیط بهداشتی را بررسی کرده است. پیش از این، بیشتر تحقیقات در مورد اثربخشی مواد ضد عفونی کننده بر روی سطوح جدید انجام می شد.

با این حال، این مطالعه با هدف آزمایش اثربخشی سطوح جدید و قدیمی، با "چرخه رسوب و تمیز کردن" که برای شبیه سازی پیری ایجاد شده است، انجام شد. این مطالعه دو درجه از فولاد ضد زنگ را که بیشتر در بیمارستان ها یافت می شود و نمونه های جدید و قدیمی را با باکتری ها آلوده کرد.

این باکتری‌ها که باعث اکثر عفونت‌های اکتسابی مراقبت‌های بهداشتی (HAI) می‌شوند، استافیلوکوکوس اورئوس بودند که مسئول مسمومیت غذایی و عفونت‌های موضعی هستند و حتی گاهی اوقات می‌توانند کشنده باشند. دوم، سودوموناس آئروژینوزا، بسیار شایع است، بسیار مقاوم است و درمان آن دشوار است.

هر دو مجموعه از نمونه ها تمیز شدند، با نشان داده شد که ضد عفونی کننده ۹۹.۹٪ در برابر استافیلوکوکوس اورئوس و ۹۷.۶٪ در برابر سودوموناس آئروژینوزا موثر است. همچنین تفاوت قابل‌توجهی در اثربخشی بین فولاد ضد زنگ جدید یا قدیمی وجود نداشت.

با قابلیت اطمینان خواص منحصر به فرد خود، فولاد ضد زنگ قرار است به تضمین ایمنی و بهداشت بیماران در سراسر جهان برای آینده قابل پیش بینی ادامه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 5688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =