کد خبر 5696
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار آهن آلات غرق در رکود

بازار آهن آلات غرق در رکود

با نوسان دلار در کانال ۴۹ تومان و خرید و فروش در نرخ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بازار آهن و فولاد همچنان با ثبات و آرامش در کلیه زیرمجموعه‌ها همراه بود و قیمت روز آهن در شماری از مبادی فروش روند کاهشی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با نوسان دلار در کانال ۴۹ تومان و خرید و فروش در نرخ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان بازار آهن و فولاد همچنان با ثبات و آرامش در کلیه زیرمجموعه‌ها همراه بود و قیمت روز آهن در شماری از مبادی فروش روند کاهشی داشت.

بازار فولاد این روزها در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد که این امر تولیدکنندگان را نیز بلاتکلیف کرده است. موضوع محدودیت انرژی، روی کار آمدن وزیر جدید در سکانداری وزارتخانه صمت و نبود تقاضا مهم‌ترین عوامل این بلاتکلیفی به‌شمار می‌روند.

فعالان صنعت فولاد در مورد تقاضای موجود در بازار معتقدند این روزها تقاضا متاثر از بلاتکلیفی وضعیت صنعت، قرار دارد. وقتی تولیدکنندگان بلاتکلیف هستند، پیمانکاران نیز بلاتکلیف خواهند بود، چراکه پیمانکاران و خریداران در انتظار کاهش قیمت‌ها اقدام به خرید نمی‌کنند، زیرا حدود یک ماه است که قیمت محصولات فولادی روند نزولی به خود گرفته است.

نرخ روز میلگرد امروز کاهش ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در شماری از مبادی فروش داشت، طوری که کف قیمت میلگرد در محدود ۲۳۵۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومان قرار دارد. تعداد کثیری از کارخانه‌ها هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

نرخ اعلامی میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان هم  ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه به همراه داشت:

۱۴        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۶۲۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان

قیمت روز تیرآهن هم امروز در بخش شاخه فروشی و کیلویی ثابت بود، در مجموع این روزها روند صعودی قیمت تیرآهن تمام شده و وارد فاز تقریبا بدون روند شده است. کف این روند ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و سقف آن ۱۸ هزار تومان است (قیمت‌ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است). 

نرخ اعلامی از انبار تیرآهن در ذوب آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه داشت که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۲۵۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۹۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۹۳۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۲۰۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۷۵۰۰۰۰    تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۲۶۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۶۵۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۱۰۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 ۱۴    ⬅️   ۳۸۰۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۶۹۰۰۰۰  تومان

در بخش کلیویی نیز نرخ کارخانه‌ای تیرآهن این شرکت با ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه همراه بود که لیست قیمت انواع سایز آن در زیر عرضه شده است.

۱۴      ⬅️    ۲۶۹۵۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۰۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۰۵۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۷۵۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۵۵۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۷۷۵۰   تومان

قیمت تیرآهن در روزهای آینده به احتمال زیاد دچار تغییرات چشمگیر نخواهد شد. پیش‌بینی قیمت آهن بعد از تحریم نیز کار ساده ای نیست؛ چرا که همچنان عواملی مانند تغییرات در بازار جهانی می‌توانند بر قیمت‌ها اثرگذار باشند. با این‌حال درصورتی‌که تحریم‌ها برداشته شوند، احتمال کاهش قیمت در همه بازارها به‌ویژه بازار فولاد نسبتا زیاد است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =