کد خبر 5720
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

افت نرخ دلار در کانال ۴۸ تومان و همراهی قیمت تیرآهن با آن

افت نرخ دلار در کانال ۴۸ تومان و همراهی قیمت تیرآهن با آن

با ورود نرخ دلار به کانال ۴۸ تومان و معامله با قیمت ۴۹ هزار و ۸۹۰ تومان تا ظهر، بر شمار شرکت‌های کاهش دهنده نرخ‌های خود در بازار آهن افزوده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با ورود نرخ دلار به کانال ۴۸ تومان و معامله با قیمت ۴۹ هزار و ۸۹۰ تومان تا ظهر، بر شمار شرکت‌های کاهش دهنده نرخ‌های خود در بازار آهن افزوده شد.

به زودی با شروع محرم، تا دو هفته بازار به طور سنتی راکد می‌شود. انگیزه‌ای ای هم در بازار به علت ضعف تقاضا نیست. فشار دولت برای کاهش قیمت تا آنجا پیش رفته که بر علیه قیمت پتروشیمی و فولاد نمایش راه افتاده در حالیکه سهم دولت در تولید پتروشیمی و فولاد قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست. در واقع دولت دارد به ابتدایی‌ترین شکل خبر از کاهش قیمت این دو کالا را می‌دهد اما با ضعف صادرات محصول شاهد افزایش صادرات مواد معدنی هستیم. 

قیمت روز تیرآهن امروز در بخش شاخه‌فروشی عمدتاً ثابت اعلام شد اما کاهش جسته و گریخته‌ای هم مشاهده شد به طوری که قیمت تیرآهن ذوبی بنگاه در برخی سایزها حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

در این میان ذوب آهن اصفهان نرخ‌های بخش شاخه‌ای خود از انبار را  ۵ الی ۱۵۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته اعلام کرد که قیمت‌های آن به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۱۲۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۹۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۰۲۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۲۰۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۷۵۰۰۰۰    تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۲۵۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۶۵۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۹۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
  ۱۴    ⬅️   ۳۸۰۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۶۶۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلوفروشی نیز نرخ‌های اعلامی از کارخانه تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان بین ۵۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به دنبال داشت که طبق تعرفه زیر برای سایزهای مختلف است:
 - بارگیری از کارخانه

۱۴      ⬅️    ۲۶۷۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۵۹۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۵۹۵۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۵۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۲۵۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۷۵۵۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =