کد خبر 5770
۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

تحلیل تکنیکال فخوز/ نوسان ناامیدانه سهام فولاد خوزستان

تحلیل تکنیکال فخوز/ نوسان ناامیدانه سهام فولاد خوزستان

بررسی رفتار سهام فخوز نشان می‌دهد، سهم تا حد بالایی به حرکات دلار وابسته است. در حال حاضر نیز معاملات اسکناس آمریکایی خبر از تضعیف روند صعودی می‌دهد. به این ترتیب باید گفت رشد شارپ فخوز در کوتاه‌مدت دور از انتظار است.

به گزارش آهن نیوز؛ شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه‌کننده اسلب و بلوم بیلت بوده که در سال ۱۳۶۶ ثبت و دو سال پس آن افتتاح شده است.

سهام این شرکت در اواسط مرداد سال ۸۶ برای اولین بار و قیمت ۳۳۵ تومان برای اولین بار در بورس تهران عرضه شد.

گفتنی است سرمایه شرکت در زمان عرضه اولیه حدود ۲۱۹ میلیارد تومان بوده که پس از پنج مرحله افزایش سرمایه به ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رفتارشناسی فخوز

نگاهی به چارت قیمتی سهام شرکت فولاد خوزستان نشان می‌دهد، فخوز همواره پس از یک رشد شارپ وارد کانال خنثی می‌شود. به طور مثال فخوز در اواسط سال ۹۸ یک رالی صعودی ۴۸۰ را تا مرداد ۹۹ شروع کرد و پس از آن یک کانال خنثی را تشکیل داد. همانطور که در چارت مشخص است، فخوز حدود سه سال در این ابرباکس نوسان کرده است.

همین اتفاق در سال گذشته نیز تکرار شد؛ چرا که فخوز پس از رشد شارپی که در سال گذشته داشت، دوباره به همین کانال برگشت و به نوسان خود ادامه داد.

نکته مهم این چارت، میدل‌لاین کانال خنثی فخوز است که به خوبی حرکات سهم را کنترل می‌کند و در تمام این سه سال موثر واقع شده است. اما نکته نگران‌کنند چیست؟

همانطور که در چارت مشخص است، سهم در هفته گذشته این خط را رو به پایین و هم‌زمان با شکست خط روند صعودی خود شکسته است. پس از آن با یک پولبک به خط روند، ادامه نزول خود را در پیش گرفته است.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر 5770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =