کد خبر 5817
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

کاهش قیمت هم خریداران را به بازار نیاورد

کاهش قیمت هم خریداران را به بازار نیاورد

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی با حذف کامل ورق گرم و در مجموع ریزش بیش از ۵۳ درصد، حجمی به مقدار ۱۲۱ هزار و ۳۹۷ تن با میزان تقاضای ۱۰۹ هزار و ۶۱۲ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۲ قرار بود ۲۶۱ هزار ۹۳۷ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود، اما در انتهای معاملات با حذف کامل ورق گرم و در مجموع ریزش بیش از ۵۳ درصد محصولات عرضه شده، حجمی به مقدار ۱۲۱ هزار و ۳۹۷ تن معامله شد که همچنان با استقبال ضعیف خریداران مواجه شده و فقط  ۱۰۹ هزار و ۶۱۲ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز با کاهش حجم ۶۶/۶ درصدی نسبت اطلاعیه عرضه به مقدار ۷ هزار و ۹۷۳ تن که نرخ پایه آن نیز با ۴/۴ درصد کاهش داشت به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۳۰ تومان معامله شد.

همچنین میلگرد با ۴۹/۷ درصد کاهش حجم عرضه به مقدار ۱۰۹ هزار و ۷۲۸ تن و با میزان تقاضای ۹۰ هزار و ۲۰۴ تن مورد معامله گرفت. میانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۴۶۱ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۳۹۲ تومان به اضافه ارزش افزوده و حدود کیلویی ۱۰۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۲ هزار و ۳۰۷ تومان) بر روی سایت بورس کالا قرار گرفته است.

ناودانی با ۲ هزار و ۳۵۰ تن حجم معامله شده ۵/۳ درصد افزایش قیمت نسبت به نرخ پایه داشته و به مبلغ ۲۳ هزار و ۷۹۵ تومان به فروش رفت که برای آن هزار و ۵۰۰ تن تقاضا موجود بود.

نبشی نیز با ۵۱/۷ درصد، از جمله بیشترین کاهش حجم را نسبت به مقدار عرضه شده داشته و به مقدار هزار و ۳۴۶ تن و کاهش ۹/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز هم که به مقدار ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن و با نرخ پایه ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان عرضه شده بود به دلیل نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرده و حذف شد.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

تیرآهن و میلگرد بورسی با ۴/۴ درصد کاهش نرخ عرضه شد

کاهش قیمت هم خریداران را به بازار نیاورد

انتهای خبر/ف

کد خبر 5817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =