کد خبر 5820
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار آهن و فولاد در وضعیت اضطراری

بازار آهن و فولاد در وضعیت اضطراری

این روزها وضعیت بازار آهن و فولاد تعریفی ندارد و این مقاومت خریداران معلوم نیست تا به چه زمانی به طول بیانجامد، امروز نیز مانند دو ماه گذشته بازار با ثبات قیمت در اکثر مبادی فروش شروع شده و برخی شرکت‌ها هم با کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان اعلام نرخ کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، با وجود افت مجدد دلار به کانال ۴۸ هزار تومان در معاملات امروز بازار ارز، اما بازار آهن و فولاد همچنان در رکود و کم رونقی غرق است و تقاضا و معاملات چشمگیری در بازار مشاهده نمی‌شود. 

این در حالی است که علاوه بر روند کاهشی نرخ ارز به عنوان فاکتور تاثیرگذار بر نرخ آهن‌آلات، اقبال کشورهای عربی به ایران به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران بخش معدنی، خبرهای جسته و گریخته از احتمال وقوع توافقات برجام، فروش خوب نفت در بازار بین‌المللی و بسیاری موارد دیگر هنوز تحرکی در بازار ایجاد نکرده و مطمئنا با شروع ماه محرم و صفر هم گوشه‌گیری بازار بیشتر خواهد شد. 

از طرف دیگر نزول قیمت فولاد در بازارهای جهانی هم باعث عقب نشینی تقاضا و فشار مضاعف روی قیمت شده و نزول ارزش یوان تهاجم کالاهای چینی را تقویت می‌کند که رقیبی قوی برای صادرات ما است. افزون بر این تهدیدات صادراتی، ابلاغ مصوبه اخذ عوارض صادراتی بر برخی محصولات و مواد اولیه فولاد در داخل کشور بر این کوچک شدن بخش صادرات دامن خواهد زد.

به هر حال با وجود این شرایط وضعیت بازار آهن و فولاد تعریفی ندارد و این مقاومت خریداران معلوم نیست تا به چه زمانی به طول بیانجامد، امروز نیز مانند دو ماه گذشته بازار با ثبات قیمت در اکثر مبادی فروش شروع شده و برخی شرکت‌ها هم با کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان اعلام نرخ کردند، به عنوان نمونه میلگرد کیان کاشان با ۸۰۰ تومان کاهش، سایز ۱۰ و ۱۲ خود را ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین کرد.

در این میان نرخ میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته بوده و به نرخ زیر اعلام شدند، اما در بخش کارخانه ۱۰۰ الی ۱۱۰۰ تومان کاهش قیمت در انواع سایزها داشت.

۱۲        ⬅️           ۲۹۰۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۵۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان

دیروز سه شنبه تیرآهن ذوب آهن هم در فروش کیلویی و هم در عرضه شاخه‌ای، با کاهش قیمت مواجه شد. ارزان شدن ۴۵۰ تومانی تیرآهن سایز ۱۸ در فروش کیلویی، مهم‌ترین اتفاق دیروز در عرضه تیرآهن این کارخانه بود. البته در سایر سایزها هم به صورت تقریبی شاهد افت قیمت ۰.۵ درصدی بود. تیرآهن سایز ۱۴ بناب هم در فروش شاخه‌ای و بعد از مدت‌ها ثبات قیمت، عصر دیروز با ۴۵ هزار تومان کاهش نرخ معامله شد. سایر مبادی فروش همچون گذشته، قیمت تیرآهن را ثابت اعلام کردند.

در معاملات امروز نیز نرخ تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در حالت بارگیری از انبار اصفهان  ۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۴۰۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۸۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۷۶۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۰۰۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۵۲۰۰۰۰    تومان
۲۴      ⬅️    ۹۹۸۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۰۸۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۷۵۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای
 ۱۴    ⬅️   ۳۷۵۰۰۰۰  تومان
 ۱۶    ⬅️   ۴۶۴۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلویی هم تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از کارخانه ۵۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته دارد:

۱۴      ⬅️    ۲۵۴۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۵۰۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۵۰۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۵۵۵۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۶۴۵۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۵۵۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۵۰۰   تومان

انتهای/ خبر

کد خبر 5820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =