کد خبر 5921
۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

بازار آهن در آشفتگی حاصل از تصمیمات دولتی

بازار آهن در آشفتگی حاصل از تصمیمات دولتی

قیمت‌ها در بازار آهن همراه با کاهش تقاضا به دلیل افت قیمت ارز و توقف پروژه‌های ساختمانی به شدت عقب نشینی کرده است و دولت هم در این میان در پی وصول عوارض و مالیات‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در مقایسه با روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان کاهش داشته اما در همان کانال ۴۸ هزار تومان باقی ماند، بازار آهن نیز همراستا با نرخ دلار همانند هفته‌های گذشته در یک روند با ثبات با شیب ملایم کاهشی در حرکت است.

این در حالی است که تقاضا به دلیل افت قیمت ارز و توقف پروژه‌های ساختمانی به شدت عقب نشینی کرده است و دولت هم در این میان در پی وصول عوارض و مالیات‌های گذشته است. در واقع تولیدکننده از یک سو با مشکل نقدینگی روبروست و از سمت دیگر با تعهدات سنگین از طرف دولت و قطعی برق نیز مزید بر علت شده است. برایند اتفاقات توقف تولید و ورشکستگی تولیدکنندگان و تجار است.

روز شنبه قیمت دستوری آهن اسفنجی به زیر ۱۲ هزار تومان پایه رسید اما تولیدکنندگان کنسانتره و گندله بر سر قیمت پیشنهادی با دولت به نتیجه نرسیدند.

در عرضه‌های امروز نیز شمش بلوم عرضه شده در میان محصولات امروز مجددا کاهش قیمت خورد و میانگین نرخ پایه آن در کانال ۱۸ هزار تومان معامله شد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. گفتنی است کمترین نرخ پایه معامله شده برای این محصول ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان است. 

به نظر می‌رسد که رسیدن قیمت آهن اسفنجی به زیر ۱۱ هزار تومان پایه و شمش به ۱۸ هزار تومان پایه طبق یش‌بینی‌ها عملی شد اما مشخص نیست که چقدر از توان تولید باقی مانده باشد.

در این میان در بازار آزاد معاملات امروز میلگرد همچنان بر مدار کاهش قیمت و ثبات در برخی مبادی فروش چرخید طوری که بین ۵۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش برای اکثر شرکت‌ها ثبت شد. به عنوان نمونه میلگرد تیکمه داش با ۶۰۰ تومان کاهش سایز ۸ خود را به قیمت ۲۴ هزار تومان و سایز ۱۶ را با نرخ ۲۳ هزار ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

در این میاد میلگرد تیرآهن ذوب آهن از انبار این شرکت نیز با  ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی همراه بود که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۶۹۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان

قیمت روز تیرآهن نیز کماکان در اکثر مبادی فروش ثابت بود اما کاهش قیمت تیرآهن فولاد یزد ادامه داشت و در هر شاخه حدود ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.

اما در این میان تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان در بخش شاخه‌ای به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن ۵۰ الی ۱۸۰ هزار تومان افزایش در برخی سایزها و ۲۰ الی ۲۴۰ هزار تومان کاهش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته به دنبال داشت.

۱۴      ⬅️    ۳۹۰۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۴۶۰۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۶۰۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۶۷۰۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۲۴۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۳۰۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۶۰۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۴۵۵۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی این کارخانه نیز قیمت‌ها ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومان افزایش در برخی سایزها و ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش در بقیه سایزها نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داشت.

۱۴      ⬅️    ۲۵۷۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۴۶۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۴۸۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۵۱۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۶۲۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۸۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =