کد خبر 5970
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

تقاضا در تالار صنعتی قوت گرفت

تقاضا در تالار صنعتی قوت گرفت

در انتهای معاملات امروز محصولات نوردی فولاد در بورس کالا، با حذف نزدیک به ۵۰ درصد محصولات، ۱۴۴ هزار و ۶۸۹ تن کالا با حجم تقاضای ۱۶۴ هزار و ۳۶۶ تن مورد معامله قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز چهارم مرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۷۹ هزار ۴۵۲ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود اما در انتهای معاملات با حذف نزدیک به ۵۰ درصد محصولات، ۱۴۴ هزار و ۶۸۹ تن کالا با حجم تقاضای ۱۶۴ هزار و ۳۶۶ تن مورد معامله قرار گرفت. 

تیرآهن معامله شده در بورس کالای امروز با کاهش حجم ۱۸/۹ درصدی نسبت به اطلاعیه عرضه به مقدار ۲۰ هزار و ۷۷ تن که نرخ پایه آن نیز با ۰/۶ درصد کاهش همراه بود به مبلغ ۲۱ هزار و ۳۴۴ تومان معامله شد.

همچنین میلگرد با ۱۱۱ هزار و ۷۴۶ تن ۵۱ درصد کاهش حجم عرضه نسبت به اطلاعیه داشته و یانگین موزون نرخ پایه این محصول ۲۱ هزار و ۲۱۰ تومان یا حدود ۲۳ هزار و ۱۱۹ تومان به اضافه ارزش افزوده و حدود کیلویی ۵۰۰ تومان پایین‌تر از میانگین نرخ پایه عرضه هفته گذشته (۲۱ هزار و ۳۵۸ تومان) به فروش رسید.

ناودانی با ۳ هزار و ۵۷۴ تن حجم معامله شده و به مبلغ ۲۲ هزار و ۶۶۶ تومان درحالی در تابلوی معاملات قرار گرفت که کاهش حجمی به مقدار ۵۱/۸ درصد را نسبت به مجموع عرضه شده داشته و نرخ پایه آن نیز ۳ درصد افت کرد.

نبشی نیز با ۳۹/۳ درصد کاهش حجم نسبت به اطلاعیه عرضه به مقدار هزار و ۲۹۲ تن و کاهش ۰/۱ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۲ هزار و ۷۸ تومان معامله شد.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز ۵۲/۹ درصد کاهش حجم نسبت اطلاعیه داشته و به مقدار ۸ هزار تن و با نرخ پایه ۲۶ هزار و ۹۹۵ تومان در تابلوی معاملات قرار گرفت.

تصویر زیر جزئیات عرضه محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد:

تیرآهن و میلگرد بورسی همچنان در فاز کاهش قیمت

تقاضا در تالار صنعتی قوت گرفت

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =