کد خبر 5976
۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش ۳ درصدی نرخ پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا

کاهش ۳ درصدی نرخ پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز هفتم مرداد ۱۴۰۲ قرار است دو میلیون ۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصول شامل ۱۱۰ هزار و ۸۹۸ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز هفتم مرداد ۱۴۰۲ قرار است دو میلیون ۲۳ هزار و ۶۹۸ تن محصول شامل ۱۱۰ هزار و ۸۹۸ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد لوازم خانگی و سرد خودرو است که ۵۴/۲ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با بیشترین افزایش حجم ۲۳۳/۳ درصد افزایش حجم به مقدار ۱۰ هزار و ۱۲۰ تن و نرخ پایه ۲۱۵ هزار و ۵۹ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۲/۵ درصد کاهش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۹ هزار و ۵۷۰ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، هزار و ۲۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۴ هزار و ۴۱۸ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی حدود ۳ درصد کاهش قیمت و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۲۴/۶ درصد کاهش حجم به مقدار ۸۳ هزار و ۴۴۰ تن با نرخ پایه ۲۰ هزار و ۶۷۱ تومان عرضه شده که قیمت آن کاهش حدود ۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد.

انواع سایزهای ناودانی با میانگین نرخ پایه ۲۳ هزار ۳۷۲ تومان به حجم ۸۰۰ تن در تابلوی معاملات امروز خرید و فروش خواهد شد.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۴۶۵ تومان که نسبت به هفته قبل ۳/۵ درصد کاهش نرخ داشتند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با افزایش ۱۹/۱ درصدی حجم عرضه، میزبان ۲۱۲ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۴۷۲ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل یک درصد کاهش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، سنگ آهن کلوخه گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۲۰۹/۲ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

کاهش ۳ درصدی نرخ پایه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا

انتهای خبر/ف

کد خبر 5976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =