کد خبر 6027
۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن

میلگرد به نرخ هفته گذشته بازگشت

میلگرد به نرخ هفته گذشته بازگشت

در معاملات امروز بازار آهن در بخش میلگرد، نرخ‌های اعلامی در ابتدای روز از اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود اما در ادامه روز با کاهش بین ۵۰ تا ۲۰۰۰ تومانی در برخی شرکت‌ها همراه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت دلار امروز در همان کانال ۴۸ هزار تومان باقی ماند و حدود ۴۸ هزار و ۹۹۵ تومان معامله شد. بازار آهن وفولاد نیز پس از چندین روز پر نوسان از دیروز مجدد به فاز با ثبات برگشته و قیمت‌ها در اکثر مقاطع فولادی به ویژه میلگرد افت و خیز زیادی ندارد.

در ماه‌های گذشته هزینه‌های تولیدکنندگان از یک طرف به دلیل قطعی گاز و برق و از طرف دیگر پرداخت عوارض صادراتی از اول امسال افزایش یافته است. همه اینها حجم تولید را کاهش داده بنابراین کاهش قیمت بیش از این برای بازار امکان پذیر نیست و دولت متوجه این امر هست، به همین دلیل در هفته گذشته معاملات شمش برای بخش بازرگانی آزاد شد.

به دنبال آن علیرغم کاهش قیمت پایه آهن اسفنجی در بورس، فروش اعتباری مجدد راه اندازی شد، در واقع سیاست رکود و توقف معاملات به تدریج کنار گذاشته می‌شود تا مشکل عدم فروش را تسکین دهند. این امر در مورد میلگرد و تیرآهن هم صدق می‌کند. بنابراین دولت سیاست روند کاهشی را با شدت ماه‌های قبل ادامه نمی‌دهد. بعد از این مرحله باید در انتظار افزایش نرخ ارز بود مساله‌ای که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز روی آن تمرکز دارد.

در معاملات امروز بازار آهن در بخش میلگرد، نرخ‌های اعلامی در ابتدای روز از اکثر مبادی فروش بدون تغییر بود اما در ادامه روز با کاهش بین ۵۰ تا ۲۰۰۰ تومان در برخی شرکت‌ها همراه شد، از جمله میلگرد پردیس آذربایجان با کاهش بین ۱۴۰۰ الی ۱۹۰۰ تومانی به ازای هر کیلو، قیمت میلگرد سایز ۸ و ۱۰ خود را ۲۴ هزار ۵۰۰ تومان ارائه کرد.

در این میان میلگرد ذوب‌آهن اصفهان به صورت بارگیری از انبار اصفهان آهن هم در ابتدای روز بدون تغییر قیمت بود اما تا ساعاتی پیش ۱۰۰ تومان کاهش بر نرخ‌های اعلامی خود اعمال کرد:

۱۲        ⬅️           ۲۷۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۴۳۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۴۶۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۲۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۴۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۰۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۱۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =