کد خبر 6133
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

سه شنبه در بازار آهن چه گذشت؟

سه شنبه در بازار آهن چه گذشت؟

در آخرین روز فعال که روز سه شنبه‌ ۱۰ مرداد بود، هرچند افزایش نسبی هزار تومانی دلار تا حدودی یک شوک قیمتی خصوصا در اقلام مصرفی مانند میلگرد و تیرآهن ایجاد کرد و تا حدود بازار را افزایشی کرد اما کماکان تقاضای مصرفی چندانی مشاهده نشد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در آخرین تحرکات بازار آهن که به روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد برمی‌گردد، چرا که نه فقط بازار بلکه کلیه ادارات و بانک‌ها با تصمیم هیئت دولت به علت گرمای بیش از حد هوا و به منظور حفظ سلامت شهروندان تعطیل شد. بنابراین به تبع بازار آهن و فولاد نیز به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمد. قیمت دلار در آخرین روز فعال بازار در هفته گذشته با افزایش حدود هزار تومان به قیمت ۴۹ هزار و ۸۴۹ تومان در بازار معامله شد.

هرچند این افزایش نسبی دلار تا حدودی یک شوک قیمتی خصوصا در اقلام مصرفی مانند میلگرد و تیرآهن ایجاد کرد و تا حدود بازار را افزایشی کرد طوریکه نرخ اکثر کارخانجات میلگرد و اکثر مقاطع فولادی افزایش یافت، اما کماکان تقاضای مصرفی چندانی مشاهده نشد و بازار در رکود عمیقی به سر می‌برد و فعلا اما در حال حاضر بر اساس پارامترهای بازار انتظار هیجان به سوی خرید کشیده نمی‌شود.

طبق گزارش ها روز سه شنبه. در بخش محصولات ذوبی، میلگرد و تیرآهن در کارخانه اعلام نشد و در انبار ۲۰۰ الی ۶۰۰ تومان افزایش یافت. به عنوان نمونه میلگرد حسن‌رود با ۴۰۰ تومان افزایش قیمت، نرخ سایز ۱۲ را ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و سایز ۱۴ و ۱۶ را ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

نرخ انواع قوطی پروفیل زد نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۱۰۰ تومان در اکثر سایزها افزایش یافت. طوریکه نرخ اعلامی برای قوطی و پروفیل فولاد مبارکه به صورت بارگیری از کارخانه اصفهان برای ضخامت ۲ نرخ ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای ضخامت ۲.۵ نرخ ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد. نرخ پروفیل زد ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

نرخ نبشی و ناودانی و انواع ورق بدون تغییر اعلام شد. با این حساب نرخ ناودانی ۶ متری سایزهای ۸، ۱۰ و ۱۲ اصفهان به صورت بارگیری از انبار با نرخ ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد.

نبشی ۶ متری اصفهان نیز برای سایز ۳، ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان، سایز ۴ف ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان و سایز ۵ هم ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان از انبار تعیین شد.
در بخش محصولات مواد اولیه نرخ اعلامی آهن اسفنجی با  ۱۰۰ الی ۲۵۰ تومان و نرخ اکثر تولیدکنندگان شمش فولادی نیز با افزایش همراه بود.

سه شنبه در بازار آهن چه گذشت؟

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =