کد خبر 6164
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن و فولاد

گشایش فروش اعتباری، تقاضا را به بازار آورد

گشایش فروش اعتباری، تقاضا را به بازار آورد

قیمت شمش تا هفته قبل علی رغم کاهش قیمت آهن اسفنجی افزایش یافته بود تا این که در عرضه‌های امروز آهن اسفنجی نیز با افزایش ۱/۶ درصدی قیمت نسبت به هفته قبل مواجه شده و هر کیلوی آن با نرخ ۱۱ هزار و ۶۶۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، قیمت شمش تا هفته قبل علی رغم کاهش قیمت آهن اسفنجی افزایش یافته بود تا این که در عرضه‌های امروز آهن اسفنجی نیز با افزایش ۱/۶ درصدی قیمت نسبت به هفته قبل مواجه شده و هر کیلوی آن با نرخ ۱۱ هزار و ۶۶۳ تومان بدون ارزش افزوده در تالار صنعتی مورد معامله قرار گرفت، دلیل آن هم برمی‌گردد به افزایش نرخ ارز و فروش‌های اعتباری که در هفته‌ها اخیر بیشتر شده است.

 افزایش نرخ ارز و باور بازار در مورد به کف رسیدن قیمت میلگرد باعث بالا رفتن قیمت آن از انتهای هفته قبل شده طوری که انواع سایزهای میلگرد ذوب آهن امروز در کانال ۲۴ هزار تومان در حال معامله است. ناگفته نماند که عرضه‌های اعتباری در بورس کالا به این فرایند کمک کرد.

بالا رفتن قیمت ارز و انتظار بازار، عامل افزایش قیمت تیرآهن در بازار شده است طوری که قیمت روز تیرآهن در چند کارخانه از جمله فایکو، فولاد یزد و ذوب آهن اصفهان بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش به دنبال داشت. به عنوان نمونه قیمت تیرآهن شاخه‌ای سایز ۱۴ اصفهان هم در هر شاخه با کمی افزایش حدود ۴ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان برآورد شد.

قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه هفته قبل بین ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بود اما امروز با افزایش بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی با نرخ ۳۱ هزار ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. در رابطه با نرخ‌های اعلامی این محصول واقعیت این است که قیمت به کف خود رسیده و عامل افزایش ارز بهانه تغییر قیمت بود.

ورق سیاه فولاد اکسین (St ۳۷) با ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تومان کاهش برای سایزهای مختلف بین ۳۰ هزار و ۶۰۰ تا ۳۴ هزار ۵۰۰ در حال معامله است، در معاملات این محصول بازار هنوز نسبت به آینده این کالا امیدوار نیست. رقابت عرضه کننده‌ها فضای تغییر را محدود کرده است. به همین دلیل روند قیمت نزولیِ این محصول همچنان ادامه دارد.

گشایش فروش اعتباری، تقاضا را به بازار آورد

معاملات ورق روغنی نیز با ۱۰۰ الی ۱۳۰۰ تومان کاهش همراه بوده و با نرخ بین ۴۱ هزار و ۲۰۰ تا ۴۲ هزار تومان برای انواع رول‌ها در حال معامله است. در مورد این محصول نیز تقاضا هنوز به این بازار برنگشته به همین دلیل روند قیمت نزولی دارد.

ورق گالوانیزه فعلا با ثبات قیمتی نسبی با نرخ‌های بین ۳۹ هزار ۷۰۰ تا ۴۲ هزار ۵۰۰ تومان در حال خرید و فروش است اما ضعف تقاضا قوی‌تر از افزایش قیمت ارز و ورق گرم است، به همین دلیل احتمال ادامه روند قیمت نزولی وجود دارد.

گشایش فروش اعتباری، تقاضا را به بازار آورد

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =