کد خبر 6204
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کفه تقاضای میلگرد و تیرآهن پایین‌تر از شمش

کفه تقاضای میلگرد و تیرآهن پایین‌تر از شمش

برخلاف تحرکات جزئی و افزایش قیمتی که طی هفته گذشته با ورود نرخ دلار به کانال ۵۰ تومان به طور موقت بر برخی مقاطع از جمله تیرآهن و میلگرد وارد شد، مجدد افت نرخ دلار بازار را وارد یک فاز ثبات کرد که به نظر می‌رسد این ثبات بیشتر در پی نبود تقاضا و وجود رکود عمیق در بازار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز در بازار تهران با قیمت ۴۹ هزار و ۶۷۵ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته تغییر بسیار ناچیزی داشت، در این میان برخلاف تحرکات جزئی و افزایش قیمتی که طی هفته گذشته با ورود نرخ دلار به کانال ۵۰ تومان به طور موقت بر برخی مقاطع از جمله تیرآهن و میلگرد وارد شد، مجدد افت نرخ دلار بازار را وارد یک فاز ثبات کرد که به نظر می‌رسد این ثبات بیشتر در پی نبود تقاضا و وجود رکود عمیق در بازار است.

اما با وجود رکودی که بازار آزاد را فراگرفته، تقاضا در بازار بورس کالا خصوصا برای شمش بلوم تغییرات افزایشی محسوسی به دنبال غیربهین یابی کردن فروش این محصول از اول مرداد داشته و خریداران را به بازار فراخوانده طوری که در بازار امروز بورس کالا، با حذف ۲/۱ درصد محصولات شمش بلوم عرضه شده حدود ۹۸ درصد از این محصول معادل ۱۵۷ هزار و ۹۹۰ تن با افت ۰/۲ درصدی نرخ پایه با نرخ میانگین موزون ۱۸ هزار و ۹۲۲ تومان مورد معامله قرار گرفت.

برای این مقدار معامله شده از این محصول تقاضای نسبتا خوبی به مقدار ۲۹۹ هزار و ۳۸۰ تن در بازار وجود داشت. گفتنی است کمترین نرخ  میانگین موزون پایه معامله شده برای این محصول ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان و بیشترین قیمت ۱۹ هزار و ۵۱۷ تومان است.

در این میان شمش فولاد خوزستان نیز که به مقدار ۲۰ هزار تن عرضه شده بود با رقابت انجام گرفته بین خریداران ۷/۶۷ درصد بالاتر از نرخ پایه به مبلغ ۲۱ هزار و ۱۴ تومان به فروش رسید.

امادر معاملات بازار محصولات نوردی فعلا تقاضا چه در بورس کالا و چه در بازار آزاد همچنان با افت روبه رو است چنانچه در معاملات دیروز بازار آزاد قیمت روز میلگرد در عمده مبادی فروش ثابت بود و شماری نیز با کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند. اما امروز در ابتدای صبح نرخ اعلامی برای این محصول بدون تغییر بود اما با ادامه روز نرخ اعلامی از برخی مبادی فروش از جمله ذوب آهن اصفهان در ساعات مختلف با افزایش اعلام شده و در مجموع افزایش بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی برای این محصول از انبار اعمال شد که به شرح زیر است:

۱۲        ⬅️           ۲۸۵۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۲۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۴۹۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۴۸۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۴۸۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۴۸۰۰   تومان

 اکثر مبادی فروش نبشی نیز امروز با افزایش قیمت همراه بودند. به عنوان نمونه، نبشی آریان فولاد در فروش درب کارخانه، با ۱۶۰ تومان افزایش قیمت، وارد کانال ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان شد. ناودانی اما برخلاف نبشی، دیروز را بدون تغییر قیمت به پایان رساند و امروز صبح هم تغییر خاصی در وضعیت این مقطع فولادی در اکثر مبادی فروش، مشاهده نشده است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =