کد خبر 6224
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا

ورق‌ها همچنان در ضعف تقاضا/ ورق رنگی حذف شد

ورق‌ها همچنان در ضعف تقاضا/ ورق رنگی حذف شد

در پایان معاملات امروز ورق‌های فولادی در بورس کالا، با حذف کامل ورق رنگی و بخشی از ورق گالوانیزه G، در مجموع ۳۵/۳ درصد ریزش، حجمی به مقدار ۲۱ هزار تن با میزان تقاضای نه چندان بالا به مقدار ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در تالار صنعتی بورس کالای ایران از مجموع ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق رنگی، سرد B، گالوانیزه G و قلع اندود عرضه شده با حذف کامل ورق رنگی و بخشی از ورق گالوانیزه G و در مجموع ۳۵/۳ درصد ریزش، حجمی به مقدار ۲۱ هزار تن با میزان تقاضای نه چندان بالا به مقدار ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. 

ورق رنگی موجود در لیست عرضه امروز توسط صنایع هفت الماس به مقدار هزار و ۵۰۰ تن و نرخ پایه ۴۳ هزار و ۴۹۱ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده بود با توجه به عدم پذیرش قیمت کشف شده از سمت خریدارات به طور کامل حذف شد.

ورق سرد B با حجم ۸ هزار تن و نرخ پایه ۳۰ هزار و ۵۱۸ تومان توسط فولاد غرب آسیا برای تاریخ تحویل ۳۰ مهر ۱۴۰۲، علیرغم میزان تقاضای خیلی ضعیف به مقدار هزار و ۴۰۰ تن اما به طور کامل به فروش رفت.

همچنین ورق قلع اندود نیز که به مقدار ۷ هزار تن و قیمت ۴۱ هزار و ۹۱۰ تومان توسط صنایع فولاد مبارکه اصفهان رای تحویل ۱۷ آبان به صورت تسویه ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد اعتباری عرضه شده بود به طور کامل با میزان تقاضای ۷ هزار ۷۰۰ تنی مورد معامله قرار گرفت.

از ۱۶ هزار تن حجم عرضه شده ورق گالوانیزه G هم با افت ۶۳ درصد، ۶ هزار تن از آن با میانگین نرخ پایه ۳۸ هزار ۸۵۸ تومان که ۲ درصد بالاتر از نرخ پایه عرضه است مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده از این محصول هم تقاضا تقریبا برابر مقدار معامله شده و ۶ هزار و ۲۰۰ تن ثبت شد. دامنه قیمتی معامله شده برای این محصول بین ۳۶ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۰ هزار و ۹۹۰ تومان است.

تصاویر زیر جزئیات بیشتری از عرضه‌های امروز به همراه نوسانات حجم و قیمت نسبت به هفته قبل و نتیجه پایان معاملات را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت ۷ هزار و ۷۰۰ تومانی ورق قلع اندود

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =