کد خبر 6232
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

شمش بازار آهن و میلگرد را گرم کرد اما دریغ از تقاضا!

شمش بازار آهن و میلگرد را گرم کرد اما دریغ از تقاضا!

وجود تحرکات افزایشی جزئی در برخی مقاطع فولادی و آهن در بازار آزاد اما همچنان رکود در بازار موج می‌زند و فعلا خریداران رغبت به خرید در قیمت‌های پایین نیز ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز در بازار تهران با قیمت ۴۹ هزار و  ۴۷۳ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته حدود ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. این در حالی است که با وجود تحرکات افزایشی جزئی در برخی مقاطع فولادی و آهن در بازار آزاد اما همچنان رکود در بازار موج می‌زند و فعلا خریداران رغبت به خرید در قیمت‌های پایین نیز ندارند.

 بازار شمش که در دوهفته اخیر با اعمال برخی مصوبات از جمله ازاد شدن خرید آن برای همه، رونق به بازار آن بازگشته و حتی برخی فعالان افزایش قیمت برخی محصولات مانند تیرآهن و میلگرد در هفته جاری را ناشی از تاثیر این مسئله می‌دانند اما عرضه‌های ورق همچنان در بورس بی طرفدار مانده است، طوریکه در پایان معاملات امروز ورق‌های فولادی در بورس کالا، با حذف کامل ورق رنگی و بخشی از ورق گالوانیزه G، در مجموع ۳۵/۳ درصد ریزش، حجمی به مقدار ۲۱ هزار تن با میزان تقاضای نه چندان بالا به مقدار ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. این نشان دهنده شرایط ضعیف صنعت در بازار داخلی است.

عرضه‌های اعتباری شمش و میلگرد و آزاد شدن معاملات شمش برای بخش بازرگانی تکانی به معاملات این کالاها داد. افزایش نرخ ارز باعث شد قیمت بالا برود و عرضه‌های اعتباری کاهش یابد، اما فروش‌های اعتباری هفته قبل اجازه نمی‌دهد قیمت بالا برود.

در مجموع در حال حاضر نرخ آهن‌آلات و فولاد در ایران مشابه بازارهای جهانی به کف خود رسیده و فضای بیشتر برای کاهش ندارد. افزایش قیمت گاز و برق همراه با کاهش تولید ناشی از قطعی برق باعث شده تا قیمت تمام شده برای تولیدکننده افزایش یابد. ولی دیدگاه بازار نسبت به روند قیمت خوش بینانه نیست و باور بازار ادامه تثبیت قیمت‌هاست. بنابراین امیدی به تغییر جدی در هفته‌های آینده نیست. 

این در حالی است که امروز در بازار آزاد در بخش فروش میلگرد در عمده شرکت‌ها با افزایش ۱۰۰ تا ۹۰۰ تومانی همراه بود و شماری از مبادی فروش نیز تغییر قیمت نداشتند. به عنوان نمونه میلگرد ظفر بناب با ۹۰۰ تومان افزایش محصول خود در سایزهای مختلف، قیمت سایز ۸ خود را ۲۵ هزار ۹۵۰ تومان و سایز۱۰ و ۱۲ خود را ۲۵ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرد. در عین حال میلگرد ذوب آهن اصفهان که درابتدای صبح بدون تغییر قیمت اعلام شد اما با ادامه روز ۳۰۰ تومان افزایش بر نرخ‌های خود اعمال کرده وانواع سایزهای خود را به شرح ارائه شده در زیر به بازار روانه کرد:

۱۲        ⬅️           ۲۸۷۰۰   تومان
۱۴        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۶        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۱۸        ⬅️           ۲۵۴۰۰   تومان
۲۰        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۲        ⬅️           ۲۵۱۰۰   تومان
۲۵        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۲۸        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان
۳۲        ⬅️           ۲۵۰۰۰   تومان

قیمت روز تیرآهن نیز در اکثر مبادی فروش بدون تغییر عرضه شد اما در این میان تیرآهن فایکو در برخی سایزها با افزایش ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان همراه بودند.ذوب آهن اصفهان نیز در بخش شاخه فروشی با اعمال ۵۰ الی ۱۳۰ هزار تومان افزایش بر نرخ‌های خود، قیمت‌های زیر را اعلام کرد:

۱۴      ⬅️    ۴۴۳۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۰۵۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۵۹۸۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۲۳۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۸۸۵۰۰۰۰     تومان
۲۴      ⬅️    ۹۷۳۰۰۰۰     تومان
۲۷      ⬅️    ۱۱۵۰۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلو فروشی نیز با افزایش ۲۰۰ تومانی بر قیمت سایزهای مختلف خود، با قیمت‌های زیر محصولات خود را عرضه کرد:

۱۴      ⬅️    ۲۸۷۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۶۴۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۶۶۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۶۶۵۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۲۷۷۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۶۴۰۰   تومان

انتهای خبر/ ف

کد خبر 6232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =