کد خبر 6282
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

آهن‌نیوز از عرضه‌های بورس کالا گزارش می‌دهد:

کاهش عرضه و افزایش قیمت آهن اسفنجی

کاهش عرضه و افزایش قیمت آهن اسفنجی

طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون ۸۹۰ هزار و ۱۴۷ تن محصول شامل ۱۰۵ هزار و ۳۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ قرار است یک میلیون ۸۹۰ هزار و ۱۴۷ تن محصول شامل ۱۰۵ هزار و ۳۴۷ تن محصولات نورد فولادی، یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی و ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. 

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم و انواع ورق سرد لوازم خانگی و خودرو و ورق گالوانیزه خودرو است که ۲۰۸/۴ درصد افزایش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز با افزایش حجم ۵۶/۳ درصدی به مقدار ۷ هزار و ۶۵۹ تن و نرخ پایه ۲۶ هزار و ۷۹۰ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده که نرخ پایه آن ۱۸/۵ درصد افزایش نسبت به هفته قبل دارد. طبق اطلاعیه امروز، تمامی تیرآهن‌های عرضه شده توسط ذوب آهن اصفهان با نوع تسویه ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری انجام گرفته است. کمترین نرخ عرضه شده این محصول به قیمت ۲۲ هزار و ۸۷۰ و بیشترین نرخ ۵۰ هزار تومان بهازای هر کیلو تیرآهن بال پهن ۲۴ است.

محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز نیز شامل ۴ هزار و ۱۱۴ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۳ هزار و ۷۵۰ تن میلگرد آلیاژی و ۹ هزار و ۷۶۴ تن میلگرد کلاف است که سبد میلگرد ساده صنعتی هفته گذشته عرضه نشد و میلگرد کلاف و آلیاژی نیز ۱۱/۵ درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل دارند.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با ۲۴/۶ درصد کاهش حجم به مقدار ۶۱ هزار و ۷۶۰ تن با نرخ پایه ۲۱ هزار و ۹۹۰ تومان عرضه شده که قیمت آن افزایش حدود ۵/۳ درصدی نسبت به هفته قبل دارد. کمترین نرخ عرضه شده این محصول ۱۸ هزار و ۳۵۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)SG۲ است.

امروز همچنین ورق سرد خودرو و ورق سرد لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۰ هزار و ۵۱۸ تومان که نسبت به هفته قبل تغییر قیمت خاصی نداشته و فقط ۰/۱ درصد افزایش نرخ داشتند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، این هفته نیز با کاهش ۲۳/۶ درصدی حجم عرضه، میزبان ۱۶۱ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۱ هزار و ۹۱۰ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده است که نسبت به هفته قبل ۲/۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

در تالار صنعتی و حراج باز همچنین یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۰ تن محصولات سنگ آهنی شامل سنگ آهن دانه بندی، سنگ آهن کلوخه، گندله و کنسانتره سنگ آهن موجود است که ۱۳/۸ درصد کاهش حجم نسبت به هفته قبل دارد.

تصویر زیر جزئیات عرضه امروز را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

کاهش عرضه و افزایش قیمت آهن اسفنجی

انتهای خبر/ف

کد خبر 6282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =