کد خبر 6295
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

گزارش اختصاصی آهن‌نیوز از بازار آهن؛

تغییرات محسوس قیمتی در بازار / به نام ثبات به کام رکود!

تغییرات محسوس قیمتی در بازار /  به نام ثبات به کام رکود!

به تبع برخی اخبار سیاسی شرایط بازار آهن و فولاد امروز در فاز ثبات بیشتری بود طوری که ابتدای روز قیمت‌ها بدون تغییر نسبت به پنجشنبه اعلام شد اما از میانه روز بر شمار شرکت‌های کاهنده قیمت محصولات افزوده شده و تعداد کمی تحرکات افزایشی را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، دلار امروز با کاهش حدود ۱۲۰۰ تومانی در مقایسه با روز پنجشنبه، به کانال ۴۸ هزار تومان برگشت و با قیمت ۴۸ هزار و ۴۹۴ تومان در بازار تهران معامله شد. این افت یک دفعه‌ای تحت تاثیر خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از کره جنوبی بوده که در ازای معاوضه با ۵ زندانی آمریکایی صورت گرفته اما به معنای توافق موقت نیست بلکه بیشتر دست ایران را به لحاظ ارزی در یک دوره محدود بازتر کرده و امروز اثر خود را در بازار دلار نشان داد. 

به تبع این اتفاق شرایط بازار آهن و فولاد نیز در فاز ثبات بیشتری بود طوری که ابتدای روز قیمت‌ها بدون تغییر نسبت به پنجشنبه اعلام شد اما از میانه روز بر شمار شرکت‌های کاهنده قیمت محصولات افزوده شده و تعداد کمی از جمله تیرآهن ذوب آهن اصفهان تحرکات افزایشی را نشان دادند.

طی هفته‌های گذشته قیمت شمش به علت محدودیت عرضه، افزایش تقاضا و کاهش موجودی انبارها روند صعودی داشت اما امروز قیمت کمی آرام شده امروز در تابلوی معاملات با افت ۱۰/۵ درصدی به قیمت ۱۹ هزار و ۶۷۴ تومان معامله شد. گفتنی است حجم تقاضا برای این محصول چندان بالا نبوده و برای ۱۲ هزار و ۶۲۰ تن معامله شده ۴ هزار و ۲۴۰ تن تقاضا ثبت شد. همچنین کمترین نرخ معامله شده این محصول ۱۸ هزار و ۳۵۸ تومان و بیشترین نرخ آن ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان مربوط به شمش بلوم (۱۵۰*۱۵۰)SG۲ بود.

اما این افزایش موقت قیمت شمش، باعث بالا رفتن قیمت میلگرد شد. کارخانه‌ها با مدیریت عرضه و پیشنهاد کالاهای غیراستاندارد طول کوتاه سهم خودشان را به بورس عرضه کردند اما همانطور که انتظار می رفت معاملات میلگرد در بورس کالا دلچسب نبود.

در بازار آزاد نیز امروز معاملات این محصول اکثر بدون تغییر قیمت و در مواردی با کاهش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بود به عنوان نمونه میلگرد سرمد ابرکوه با ۵۰۰ تومان کاهش به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای ۱۴ و ۱۶ اعلام شد. 

قیمت تیراهن با افزایش قیمت میلگرد همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است طوریکه نرخ تیرآهن شاخه‌ای اعلامی از ذوب آهن اصفهان ۲۰ الی ۳۰۰ هزار تومان افزایش در برخی سایزها و ۳۰ الی ۱۹۰ هزار تومان کاهش در برخی دیگر سایزها در ساعت‌های مختلف روز افزایش داشت.

همچنین قیمت ورق دو میلیمتر رول در مبارکه که هفته پیش بین ۳۱ هزار ۳۰۰ تومان تا ۳۱ هزار ۵۰۰ تومان در پایان هفته معامله شد امروز نیز برای انواع رول ها بین ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار ۹۰۰ تومان معامله شد. میانگین قیمت انواع ورق مبارکه به علت ضعف تقاضا روند نزولی داشت به نظر می‌رسد قیمت این کالا به کف خود رسیده است.

ورق گالوانیزه با ۱۰۰ تومان کاهش به شرح قیمتی زیر از کارخانه تعیین نرخ شد،  از آنجا که قیمت این کالا به پایین ترین حد خود رسیده فروشندگان در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کردند.
 

به نام ثبات اما به کار رکود تحت تاثیر اخبار سیاسی موقت

  ورق روغنی فولاد مبارکه نیز بدون تغییر قیمت نسبت به آخرین قیمت اعلامی روز پنجشنبه بوده و در مجموع در معاملات هفته گذشته این کالا نوسان محدودی داشته اما در عمل تغییر جدی دیده نشد.

۰.۵ رول عرض ۱/۲۵           ⬅️    ۴۱۲۰۰ تومان
۰.۶ رول عرض ۱                 ⬅️    ۴۰۶۰۰ تومان
۰.۷ رول عرض ۱/۲۵           ⬅️    ۴۰۶۰۰ تومان
۰.۹ رول عرض ۱/۲۵           ⬅️    ۴۰۵۰۰ تومان
۱ رول عرض ۱                    ⬅️    ۴۰۶۰۰ تومان
۱/۲۵رول عرض ۱/۲۵         ⬅️    ۴۰۶۰۰ تومان
۱/۵ رول عرض ۱/۲۵          ⬅️    ۴۱۳۰۰ تومان 

انتهای خبر/ ف

 


 

کد خبر 6295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =